Persbericht: TIPPR Lancering | 04-07-2017

TIPPR: de Tinder voor horecaprofessionals

De laatste horecatrends via een app in je handpalm en snel op de hoogte raken van nieuwe spraakmakende producten. Dat biedt de de nieuwe informatiemarktplaats voor horecaprofessionals TIPPR (spreek uit als Tipper). Met deze app besparen zij veel kostbare tijd.

Welke nieuwe drankjes scoren goed? Hoe bereid ik dat populaire gerecht? Waar kan ik snel een productsample aanvragen? En om welke productinnovaties kan ik niet langer heen?  Horecaprofessionals blijven graag op de hoogte van de laatste trends en noviteiten in hun sector, maar hebben vaak geen tijd om beurzen te bezoeken of lange introductie gesprekken aan te gaan met vertegenwoordigers. TIPPR helpt de ondernemer efficiënt met zijn/haar tijd om te gaan. Met TIPPR wordt de informatiebehoefte van horecaprofessionals (kennis, trends en tips) en vernieuwende producten bij elkaar gebracht: een informatiemarktplaats voor horecaprofessionals. .

Alle dagen inspiratie

 TIPPR is een nieuwe community voor en door horecaprofessionals; partijen kunnen elkaar zo snel en efficiënt vinden, als ware zij het een Tindermatch. “Dat doen we 365 dagen per jaar, 24 uur per dag”, vertelt initiatiefnemer Colin Westerwoudt. “De app inspireert mensen in de horeca op basis van interesses en doet dat heel gericht dankzij een slim algoritme. Zo verzamelt TIPPR de laatste noviteiten op het internet en biedt deze op maat aan voor gebruikers. Door in de app de demoknop te gebruiken, krijg je als horecaprofessional ook echt alleen die verkopers over de vloer waarin je geïnteresseerd bent.”Aan TIPPR is ook een spelelement toegevoegd. Zo worden gebruikers die acht keer een product liken automatisch naar een virtueel rad verwezen. Door op het juiste moment te tappen op een product kunnen ze dit gratis toegestuurd krijgen. “Op deze manier kunnen aanbieders op een leuke en laagdrempelige manier in contact komen met horecaprofessionals”, aldus Westerwoudt.

Drie minuten per dag

Snel en altijd up-to-date blijven van de laatste horecatrends. Met TIPPR lukt je dat al met drie minuten per dag. “Je kunt hier zelf kiezen wat interessant is op basis van een onafhankelijke informatiefeed, daardoor betere gesprekken voeren met leveranciers die je echt interessant vindt en een stuk makkelijker een productsample aanvragen”, aldus Westerwoudt. TIPPR is exclusief beschikbaar voor horecaprofessionals en iedereen die de app wil downloaden wordt daarom ook gecheckt. “Zo waarborgen we onze positionering voor en door horecaprofessionals en blijven we een onafhankelijke informatieaanbieder”

-Einde bericht-

De naam TIPPR

De naam TIPPR komt van tipper, een tip geven maar staat ook van waardering (zo kun je in de app een leverancier liken), voor tips in de zin van advies en praktische handvatten en voor het oplichten van een tipje van de sluier.

Westerwoudt bekleedde eerder marketing & sales functies bij Deli XL en Douwe Egberts. Mede-oprichter Pim Pelser is daarnaast directeur van Brandvitamins, initiatiefnemer van Stichting DoSocial en actief betrokken bij Foodservice Homies.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *