Zet de Cocktail op de Kaart, Perfect Serve:

Er is weinig zo belangrijk voor het concept en de operatie van een cocktail bar als haar cocktail kaart. Een cocktail kaart is vaak na openingstijden en adres het voornaamste dat potentiele gasten online in willen zien.

Niet alleen communiceert dit wat de bar WIL verkopen, maar het legt ook uit aan de gast wat de bar belangrijk vindt.

Het kan dus zeker geen kwaad hier wat budget aan uit te geven qua design en uitwerking! Een kaart die niet gesteund wordt door personeel is een kaart die niet graag wordt gepresenteerd, en dus lig je als bar direct een stap achter als dat zo is. Zorg er dus voor indien mogelijk dat het bar team ideeen kan indienen die opgenomen worden.

  • Als we kijken naar de trends op dit gebied, geldt wederom: less is more. Het is beter om vier cocktails op de kaart te hebben staan die allemaal verrukkelijk zijn, dan 250 cocktails waar niemand wijs uit kan worden.
  • Ook helpt dit met de “time to order”: hoe sneller gasten bestellen, hoe sneller ze hun drankje hebben! Denk dus ook aan bijvoorbeeld een menukaart aan de muur, zodat gasten niet om een kaart hoeven te vragen.
  • Ook helderheid is van belang. Probeer door bijvoorbeeld de benaming van de cocktail aan te geven hoe deze gaat smaken.

Vermijd smaken te benoemen die gasten op het verkeerde been zetten met betrekking tot verwachtingen. Als op de cocktail kaart een sterke cocktail staat met aardbei er in, kan je er donder op zeggen dat deze vaak terug gestuurd wordt.

In het oerwoud dat cocktails heet kan het soms moeilijk navigeren zijn. Perfect Serve Barshow Amsterdam is het event waar trends uitgelegd worden en zin van onzin wordt gescheiden.

Op Perfect Serve Barshow Amsterdam zal op de eerste dag Nico de Soto een seminar geven over menu design om 2 uur. Hij heeft met zijn vele cocktail bars vele prijzen gewonnen, met name om zijn slimme menu design. Zeker een tipp om naar toe te gaan!

Extra tips voor je menukaart:

  • Wat betreft het design is er vaak genoeg te verbeteren. Steeds vaker zien we ook menukaarten die met behulp van leveranciers gemaakt worden. Misschien een tikkie goedkoper, maar niet altijd op een lijn met de sfeer van het bedrijf? De menukaart is een verlengstuk van jouw bedrijf, gebruik het dan ook om jouw verhaal te vertellen. Gasten kijken hier lang en veel naar dus zorg ervoor dat deze helemaal in orde en naar jouw wens is.
  • De spelling op menukaarten kan soms wat tranen opwekken. Sommige menukaarten lijken wel een verzamelplek voor verkeerd gespelde woorden. Google biedt een oplossing of gebruik een woordenboek. Spellingfouten zijn slordig, laat dus je menukaart altijd controleren voordat je ermee naar de printer gaat. Suukses!
  • Naast heerlijk eten, is de hygiëne in de rest van de bar of het restaurant ook erg belangrijk. Wat je vaak tegenkomt op menukaarten zijn vingerafdrukken, vlekken, versleten randen, enzovoort. Sommige menukaarten worden niet echt gezien als het visitekaartje van het bedrijf. De gast zit relatief lang met de kaart in de hand en bekijkt deze grondig. Elke dag een kleine controle en een doekje eroverheen zorgt er voor dat ook dit aspect in jouw zaak weer spik en span is voor de gast!
  • Zorg dat je margetoppers op de bovenste en onderste plek op de kaart staan. De onderste en bovenste posities van de kaart worden het meest besteld.

 

 druk in de tippr.app op het filter pictogram linksboven en toets in het zoekveld MENU in en druk op opslaan. De artikels over de Cocktailkaart verschijnen in je scherm. Wil je samen met Tippr gratis naar de Perfect Serve Barshow, registreer je via de Tippr app en zoek op Perfect Serve.

 


 

Tagged on:                                                                                                         

Contact