fbpx

Millennial Trendrapport 2021: Functional, Food & Beverages

Gezondheid rondom voeding is een trend: je gasten zijn zich bewust van wat ze eten. Gezonde gerechten en drankjes worden steeds belangrijker. De consument is opzoek naar gezondere alternatieven. Ondanks de populaire low-ABV dranken, zijn Nederlanders nog steeds niet vies van wat alcohol. Een kans voor de functional/alternatieve drankjes. Heb jij de juiste producten al op jouw kaart staan?
We noemen een paar voorbeelden van Functional, Food & Beverages, die zich ontwikkelen in de markt en inspelen op deze foodtrend:
* RTD-cocktails: RTD staat voor ready to drink. Cocktails die geen moeite kosten om te bereiden worden in 2021 meer gewaardeerd. Dit zien mensen namelijk en als een verwenmoment en als een ‘gezondere’ optie.
* SIPSLEEP: SIP is een voorbeeld van een functional drink. Het drankje bevat allerlei ingrediënten die ervoor zorgen dat je goed slaapt en de volgende dag uitgerust wakker wordt. 
* Hard Seltzers: Een gezond alternatief op vele alcoholische versnaperingen; een frisdrank met een laag alcoholpercentage. 
*Alcoholvrije alternatieven: Vien0% speelt in op deze trend door een breed assortiment alcoholvrije wijnen aan te bieden op basis van fruit- en groentesappen. 
* Kombucha: Een een functional drink, op basis van gefermenteerde zwarte of groene thee.
* Smoothie bowls: Een gezond, vegan ontbijt gemaakt van fruit. Açaí Benelux biedt deze smoothie bowls aan. De meest populaire variant van de smoothie bowl is de açaí bowl. De açaí bessen zijn erg gezond en bevatten veel antioxidanten.
Millennials zijn over het algemeen bewust van wat ze consumeren, maar doen er niet veel aan om hun gedrag te veranderen. De generatie Millennials leeft om te eten. Eten is voor Millennials van cruciaal belang voor hun status en emotionele welbevinden. We merken dat de iets oudere Millennials bewuster omgaan met hetgeen wat ze consumeren. Zij hebben vaak ook iets meer te besteden en zijn daardoor bereid om meer te betalen voor een gezond product.
Lees hier het hele Millennial Trendrapport 2021!

https://social.tippr.nl/millennial-trendrapport-2021-functional-food-beverages

Laatste artikelen

Een steuntje in de rug voor ondernemers

Buckaroo Horecaondernemers hebben met steeds hogere kosten te maken. In sommige gevallen zijn de kosten seizoensgebonden of verschillen ze per maand. Datzelfde kan gelden voor...

TOPPR van Augustus: Simon Daniël – Mr. Finch

TOPPR van de maand augustus, Simon Daniël, bartender bij het Utrechtse Mr. Finch.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg