fbpx

Trend 1: Blijf van m’n personeel af!

Voor de corona pandemie hadden we al te maken met een tekort aan horecapersoneel. Waar iedereen eerder leerde werken in de horeca, heeft de horeca nu te maken met andere werkgevers die aantrekkelijker zijn.

Waar het vroeger ondenkbaar was om personeel van een ander weg te nemen, zien we dat steeds meer ondernemers hun morele standaard laten zakken om personeel te vinden.

Digitalisering is door het tekort in de horeca niet meer weg te denken. Veel horecazaken zetten zich in op digitalisering en automatisering door het personeelstekort. 

Bestellen met een QR-code, het afhalen van je producten of online reserveringssystemen die een perfect beeld van de verwachte drukte geven.

Het is wel cruciaal om je personeel te trainen en aandacht voor de gast te hebben op de momenten die je niet automatiseert. Zet automatisering in op momenten die geen toegevoegde waarde hebben voor de gast, zoals het afruimen van de tafel met behulp van een robot.

Investeer in je team en draag de kennis over aan je personeel. Mocht je niet die kennis in huis hebben huur dan consultants in. Zorg ervoor dat je aan teambuilding doet en dat je je personeel de tools geeft om gasten blij te maken. Dat werkt voor iedereen beter: de gast gaat tevreden weg en je personeel werkt de hele dag met blije mensen. 

Klik hier om het hele trendrapport te lezen. 

https://social.tippr.nl/trend-1-blijf-van-m-n-personeel-af

Laatste artikelen

Een steuntje in de rug voor ondernemers

Buckaroo Horecaondernemers hebben met steeds hogere kosten te maken. In sommige gevallen zijn de kosten seizoensgebonden of verschillen ze per maand. Datzelfde kan gelden voor...

TOPPR van Augustus: Simon Daniël – Mr. Finch

TOPPR van de maand augustus, Simon Daniël, bartender bij het Utrechtse Mr. Finch.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg