fbpx

Clubhouse Room – Food platform: vriend of vijand?

Vrijdag 19-02-2021

Op Clubhouse hebben Martin van Dam en Colin Westerwoudt gesproken over platformen naar aanleiding van het artikel dat Group7 gepubliceerd heeft op LinkedIn.

Download de TIPPR-app?



Food platform: vriend of vijand?

Hoe kan de horecaondernemer de regie behouden?
  1. Zijn digitale platformen een zegen voor de horeca?
  2. Is de overstap naar een open marktplaats de hemel voor fabrikanten?

Meerdere mensen hebben enthousiast deelgenomen aan de meeting die plaatsgevonden heeft op Clubhouse. Graag delen wij met jullie interessante quotes die passen bij het onderwerp.

M: “Kleine platformen gaan afvallen. Groot en ruim aanbod op een paar grote platformen.”

S: “Grote platforms hebben een monopolie positie. Zij hebben hun marketing op bepaalde manier ingericht die je als individu niet voor elkaar kan krijgen.S: Grote platforms hebben een monopolie positie. Zij hebben hun marketing op bepaalde manier ingericht die je als individu niet voor elkaar kan krijgen.”

L: “TIPPR is uniek omdat ik als startende ondernemer ruimte krijg op het platform voor mijn product. Bij groothandels kom ik niet binnen omdat ik nog te klein ben.”

S: “Groothandels hebben producten die iedereen afneemt. Horecaondernemers willen juist speciale producten die hun buurman niet verkoopt. Niet elk merk wil de massa bereiken. Het moet geen eenheidsworst worden.”

C: “Groothandels kunnen een beperkt assortiment opnemen.”

V: “Partijen die innoverende producten willen presenteren zijn super. Groothandels willen het risico niet nemen met nieuwe producten in het assortiment.”

C: “Ik wil wel een goed overzicht houden voor mijn winst. Bij één leverancier houd ik een dat overzicht.”

B: “Platformen kunnen helpen om producten aantrekkelijker over te brengen.”

M: “Als ondernemer wil ik mijn producten zo snel mogelijk ontvangen. Snelheid is essentieel.”

H: “Voor kleine leveranciers is het lastig om bij groothandels in het assortiment te komen. Zij missen de mogelijkheid om te kunnen opschalen bij een groot succes.”

H: “Samenwerkingen met PostNL kan voor de horeca interessant zijn. Het kan de markt openbreken en dat biedt kansen. Ik vind vernieuwing en concurrentie goed.”

L: “Via platformen zoals Clubhouse kan ik mijn producten pitchen, waar ik dat nergens anders kan in tijden van Corona. Iedereen wil elkaar helpen op dit platform.”

S: “Clubhouse is tijdelijk om de horecaondernemer te spreken, als alles weer open gaat heeft de ondernemer geen tijd meer.”

H: “Luisteren is de essentie van verbinden.”

M: “Ik wil de expierence van een horeca vakbeurs. Ik wil kunnen proeven. De horeca vakbeurs is een van de offline media die wel blijft bestaan.”

H: “Een dag naar de vakbeurs is tijdrovend. Een uurtje deelnemen in Clubhouse is makkelijk in te plannen.”

A: “Via clubhouse kan je doelgerichter connecties leggen. Aan de andere kant is een beurs gezelliger.”

Bio:

Martin van Dam, oprichter van GROUP7. Werkzaam voor grote foodservice bedrijven om hun contact met de horeca te digitaliseren. Hij is gespecialiseerd in e-commerce en digital marketing.

Colin Westerwoudt, oprichter van TIPPR. Hij is altijd werkzaam geweest in & voor de horeca. Nu is hij social- en digital selling expert en verbindt horecaondernemers en horecaleveranciers op het TIPPR platform.

Wil je meer weten? Download de TIPPR app om met ons mee te TIPPR’n

Nu je hier toch bent …

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

Partner in warme dranken

J.J.Darboven J.J. Darboven Classics is het huismerk van J.J. Darboven, een merk dat staat voor hoogwaardige kwaliteit. Met meer dan 155 jaar ervaring in het koffiebranden, zorgen wij ervoor...

Duurzame Reiniging in de Horeca

Ecolab - MAXX Synbiotic Waarom duurzame reiniging in de Horeca? Ontdek de Kracht van SynbioticaAls horecaondernemer weet je hoe belangrijk schoonheid en hygiëne zijn. Maar...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg