‘Patient 0’ in Nederland is een feit… Maar wat nu?
Mensen worden waakzamer met wat ze wel of niet doen en dat kan gevolgen hebben voor de horeca.
Belangrijk is dat je vertrouwen uitstraalt naar je gasten om te voorkomen dat je wegblijf. Hoe doe je dat?
Pas de omgangsvormen aan en communiceer dat! Maak je personeel en gasten ervan bewust dat direct fysiek contact vermeden moet worden, elkaar niet direct een hand/kus/knuffel geven bijvoorbeeld. Maar zorg ook dat iedereen op de hoogte is dat er bijvoorbeeld in de elleboogholte geniest of gehoest moet worden om besmetting te voorkomen.
Kijk naar een bezorgoptie, als je die nog niet hebt. Hiermee kan je je gasten blijven met de lekkerste gerechten maar dan bij hun thuis, waar zij zich minder kwetsbaar voelen.
Profileer jezelf als een onderneming die hygiëne echt als prioriteit ziet op momenten als dit. Zorg voor handgel bij de deur, op tafel, in de wc’s, op de bar etc. Of bied natte doekjes aan waarmee je gasten dingen kunnen reinigen indien de ze dit zelf prettig vinden.