fbpx

Eindelijk een heropening!

Goed nieuws! Eindelijk is het zover, we mogen weer open tot 22:00 uur! Het belang van hygiëne en afstand is nog belangrijker geworden in de hoop niet weer dicht te moeten.

We gaan er alles aan doen om onze gasten weer met open armen te ontvangen en ze de beleving te geven die ze maanden gemist hebben!

Download de TIPPR-app?



Voor jou hebben we een aantal TIPPS op een rijtje gezet voor een goede heropening!

TIPP 1. Begin bij jezelf en je personeel

Hoe moet je jezelf, je personeel en je gasten beschermen? Als je met elkaar bij jezelf begint, bescherm je automatisch ook een groot deel van je gasten.

Je kan ervoor kiezen om mondkapjes en handschoenen te gebruiken. Train je personeel op het veilig gebruiken van deze middelen. Laat ze de handschoenen bijvoorbeeld regelmatig inwisselen voor nieuwe wanneer ze in contact zijn geweest met de gast.

Bij geen gebruik van handschoenen kan je denken aan vaker de handen wassen, afstand houden, een mondkapje dragen, etc.

TIPP 2. Richt je horecazaak in met 100% focus op je gasten

Let bij de inrichting van je horecazaak op alle richtlijnen van het RIVM, zodat ook gasten niet weggaan maar zich veilig bij jullie voelen!

Zorg dat je zaak zich ook aan de 1,5 meter afstand houdt en zet je tafels en stoelen dusver uit elkaar dat dit voor iedere gast van toepassing is.

Aangezien de horeca niet gebouwd is voor 1,5 meter afstand, zal dit voor jou wellicht betekenen dat je een groot deel van je tafels en stoelen moet opbergen. 

TIPP 3. Plaats plexiglas tussen tafels in

Op deze manier kan je met z’n allen aan tafel zitten maar limiteer je het fysieke contact en dus de verspreiding op bacteriën.

TIPP 4. Waarborg persoonlijke hygiëne

Waar je over na moet denken is het borgen van persoonlijke hygiëne, van zowel je medewerkers als gasten. Dat lukt alleen met de juiste voorzieningen.

Dat mensen ook echt op de juiste manier hun handen wassen/desinfecteren, is het allerbelangrijkste. Laat ze bijvoorbeeld hun handen desinfecteren vooraleer ze naar binnen mogen.

Door deze regel in te voeren krijg je enigszins controle op de hygiëne van je gasten. Je weet niet wat ze daarvoor hebben gedaan en hoe serieus zij de situatie nemen. Niet een paaltje of flesje ergens neerzetten, maar doe dit professioneel. Zodat jouw gasten het gevoel krijgen dat jij er goed over hebt nagedacht. Laat ze met een gerust hart naar jouw zaak komen.

TIPP 5. Maak gebruik van een ’tijdslot’.

Dit heeft vooral met de gastbeleving te maken. Laat heel duidelijk weten welke tijdslot je hanteert en zorg er ook voor dat die worden nageleefd. Laat mensen niet eerder toe, tenzij je een aparte ruimte daarvoor hebt en laat ze niet langer zitten dan de toegestane tijd.

Dat zorgt voor irritaties en laat zien dat jullie je niet aan je eigen spelregels houden. Heb op tijd weer een schone tafel vrij voor de volgende reservering. Dat straalt vertrouwen uit. En vertrouwen uitstralen geeft vertrouwen bij je gast!

TIPP 6: Zorg voor een aparte routing voor afhaal bestellingen

Maak een aparte route voor gasten die bijvoorbeeld eten komen afhalen en laat deze niet doorkruisen met de route voor de gasten die bij je willen eten. Daarnaast kan je ook wachtstrepen op de grond voor de toiletten plaatsen, dit zie je in winkels als Kruidvat al voor de kassa.

TIPP 7: Haal onnodige producten van tafel

Onnodige producten zoals geplastificeerde actie kaarten, wijnkaarten, peper en zout molens, ketchup en mayonaise of zelfs bestek wanneer ze enkel een koffietje drinken laten we beter van tafel.

Zo houd je controle over wat wel en niet schoongemaakt dient te worden en dat er geen tijd verspild wordt aan het schoonmaken van dingen die niet gebruikt zijn.

TIPP 8: Maak meerdere keren per dag je menukaarten schoon, kies voor bestelplatform of wegwerp menukaarten

Je kunt ervoor kiezen om papieren wegwerp menukaarten te gebruiken. Deze kunnen elke keer weggegooid worden wanneer de gast je restaurant verlaat. Dit scheelt tijd in de schoonmaak.

Ook kan je kiezen voor een bestelplatform door middel van een QR-code op tafel. Je gasten kunnen deze scannen, krijgen het menu voor zich en kunnen op deze manier bestellen of hun bestelling doorgeven aan een medewerker.

Extra tip: Zet de hardlopers van de kaart bovenaan!

TIPP 9: Creëer een onlinepagina waar je aangeeft welke maatregelen jullie als onderneming handhaven

Gasten willen weten waar ze naar binnen lopen, willen weten of het betrouwbaar is en welke maatregelen jij neemt. Als je niet online communiceert hoe jullie ervoor willen zorgen dat gasten met een gerust hart bij jou terecht kunnen, ga je ze mislopen. 

We maken er met elkaar weer een feestje van en gaan genieten!

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR’n.

Nu je hier toch bent …

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

Een verrassende Maaza Colada!

Maaza Laat de zomerse vibes in jouw zaak stralen met de verrukkelijke Mango Colada, gemaakt met de heerlijke Maaza Mango. Maaza gebruikt enkel de allerbeste...

De Rijping van Oude Kaas in de Horeca

Kaasrijping, of affinage, is een essentieel proces waarbij kaas onder specifieke condities rijpt om zijn smaak, textuur en aroma te ontwikkelen. Dit proces varieert...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg