Sinds 10 augustus is het voor horecaondernemers verplicht om gasten te vragen om contactgegevens achter te laten, ongeacht de grote van de onderneming.
Dit artikel verder lezen in de app?
Gasten zijn daarentegen niet verplicht om hun gegevens achter te laten, dit is vrijwillig en heeft te maken met de privacywetgeving.
Wat doe je met de gegevens? Allereerst mogen de contactgegevens van de gasten maar 14 dagen bewaard worden, hierna moeten deze vernietigd worden en onleesbaar zijn.
Daarnaast is het belangrijk dat je de gegevens uitsluitend voor het bron- en contactonderzoek gebruikt en niet voor marketing gerelateerde uitingen.
Er zijn meerdere systemen die het mogelijk maken om je gasten zelf online te laten registeren. We hebben er een aantal voor je op een rijtje gezet:
Gastregistratie systemen
- Scanfie
Scanfie biedt de gast de mogelijkheid om zonder gebruik van een app of account zichzelf te registreren via een QR-code. Ze werken daarnaast ook met een online menukaart, een reserveringsmogelijkheid en een oproepsysteem.
- Amuse
Via Amuse kunnen gasten zich via een QR-code online inchecken wanneer ze aan tafel zitten. Ook is het mogelijk om een digitale menukaart te bekijken en te bestellen.
- I Was Here/fizor.
Met I Was Here kunnen gasten bij binnenkomst een QR-code scannen, waarna zij worden doorverwezen naar een korte vragenlijst die is opgesteld door het RIVM. Het systeem van fizor.:“I Was Here” houdt automatisch bij wie er op welk tijdstip aanwezig waren.
- Jai.nu
Bij Jai.nu is het mogelijk om gasten zichzelf te laten registreren door middel van een QR-code, die je zelf kan uitprinten. Jai.nu zorgt ervoor dat de gegevens van gasten na 24 dagen verwijderd wordt.
- Bezoeker.app
Bezoeker.app geeft gasten de mogelijkheid om hun persoonlijkegegevens te noteren via een app. De app stelt de corona-gezondheidscheck vragen, op basis van de RIVM-lichtlijnen. Ook zorgen ze ervoor dat de gegevens na 14 dagen vernietigd worden.
- TRAS
Doormiddel van TRAS, komen gasten na het scannen van een persoonlijke QR-code op de pagina terecht van de horecaonderneming. Het formulier wat de gast invult is voorzien van het bedrijfslogo en de huisstijl. TRAS verwijderd de persoonsgegevens na 14 dagen.
- GuestLog.nl
Bij Guestlog.nl is het mogelijk voor gasten om zich registreren via een QR-code. Hierop vullen ze gegevens in en beantwoorden ze een aantal vragen. Verder ontvang je een dagelijks Excel bestand met alle gegevens van de geregistreerde gasten.
- Winkelvrij.nl
Via winkelvrij.nl is het mogelijk voor gasten om zichzelf te registreren bij aankomst via een QR-code. Daarnaast kunnen gasten ook reserveren en bestellen via deze app.
- Involved
Involved is een chatbot voor de registratie van gasten. Ze bieden de mogelijkheid voor gasten om zich online te laten registeren, zonder gebruik van een app. De gast krijgt tijdens de registratie ook een vragenlijst met een gezondheids- en registratievragen.
Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR’n.
Nu je hier toch bent …
Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?
Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier
Laat je verder inspireren in de TIPPR app!