Dit artikel verder lezen in de app?
In deze tijd hebben we meer dan anders te maken met concurrentie van de supermarkt. Gaat de consument een maaltijd bestellen in de horeca of wordt deze in de supermarkt gekocht?
Wat als ondernemingen een soort van abonnement gaan opstarten waarbij je dus één, twee, of meerdere keren per week of maand een horecapakket voor thuis geleverd krijgt met recepten en wijnen? Zie dit als het idee van de maaltijdbox, zoals bijvoorbeeld Hello Fresh of Marley Spoon. Gasten willen misschien graag een romantisch horeca etentje tijdens het weekend, zoals ze normaal ook zouden doen. Dan kan je dus kiezen voor de ‘Verwenbox’ waar je een tweegangen diner met bijpassende wijn en een verassingsdessert bij krijgt. Je kunt ook denken aan de zondagmiddag ‘brunchbox’, waar je een heerlijk ‘cold pressed’ sapje in terugvindt samen met een eggs benedict en zalm bagel. Deze kan heerlijk in de zon in de tuin of op het balkon genuttigd worden om toch een beetje het idee te krijgen dat je ‘uiteten’ bent in de horeca.
Zo gun je je gasten toch nog hun ‘uit eten’ ervaring geven, maar dan aangepast op de huidige realiteit. Zo blijf je zelf ook bezig als ondernemer!
Wil je meer van onze #SAMENSTERK posts? Download de app om met ons mee te TIPPR’n.