Zeven maanden geleden opende Paulos Dimitropoulos, HighSide Burgers in Alphen aan den Rijn. Een restaurant gericht op luxe hamburgers die bij mensen thuis worden bezorgd. Paulos houdt niet alleen rekening met de hoge kwaliteit van het eten in de horeca. De menselijke omgang met zijn team en de gasten maken het in de horeca tot een goed lopend geheel. Daarom zetten we deze maand TOPPR Bilal El Hannay in de schijnwerpers en geven we het woord aan Paulos.
Lid worden van de TIPPR-club? Download gratis de TIPPR-app
TOPPR van de maand: Paulos
- Op wat voor manier houdt Paulos rekening met zijn personeel?
- Waar komt de horecapassie van Paulos Dimitropoulos vandaan?
- Welke tip heeft Paulos voor mensen die in de horeca werken?
Bilal Dé TOPPR van april
Op wat voor manier houdt Paulos rekening met zijn personeel?
Het is altijd spannend om een nieuw horecabedrijf te starten. Een goede basis is daarbij van groot belang. Naast het aanbieden van een mooie menukaart is bevlogen en enthousiast personeel minstens zo belangrijk.
Paulos biedt zijn werknemers heel bewust een fijne werkplek met aandacht voor het individu. Er wordt hard en serieus samengewerkt en tegelijk is er ruimte voor een geintje. Hij wil dat zijn personeel zich thuis voelt.
“We vormen een soort familie”, vertelt Paulos. “Doordat ik mijn personeel zo goed ken, weet ik wat er bij hen past. Ik ken zelfs hun families. Wanneer we elkaar tegenkomen op straat dan maken we altijd even een praatje. Op die manier ontstaat er een hechte gemeenschap waar veel ruimte is voor begrip.”
Het personeel van HighSideBurgers geeft zelf aan welke werktijden passen bij hun persoonlijke situatie. Op die manier werkt een werknemer met kleine kinderen op andere tijden dan een werknemer die nog studeert. Door ze zelf hun werktijden te laten kiezen, geeft Paulos ieder teamlid flexibiliteit en tegelijk verantwoordelijkheid. Dat zorgt voor commitment, een efficiënte manier van bezorgen en een goede samenwerking.
“dat ik mijn personeel zo goed ken, weet ik wat er bij hen past”
Paulos Dimitropoulos
Waar komt de horecapassie van de TOPPR vandaan?
De vader van Paulos Spyros Dimitropoulos heeft zijn eigen Griekse restaurant, Olympia in Boskoop. Na zijn studie is Paulos lange bedrijfsleider in de horeca geweest. “Daar ontdekte ik hoe fijn het is om met mensen in contact te zijn en ze een mooie avond te verzorgen in de horeca”, vertelt Paulos.
Het is zijn doel om het laten bezorgen van eten naar een hoger niveau te tillen. Het contact met de gast vindt bij HighSide Burgers vooral plaats aan de telefoon en aan de deur. “Een vriendelijke en behulpzame stem is daarbij van groot belang”, weet Paulos.
Iedere gast in de horeca wordt gekoppeld aan een medewerker. Deze medewerker blijft het aanspreekpunt en houdt de gast persoonlijk op de hoogte van de voortgang van de bestelling. Net als in een restaurant waar je wordt bediend door een gastvrije ober, is het contact met de enthousiaste bezorgers van HighSide Burgers een onderdeel van de ervaring voor de gasten.
Naast eten laten bezorgen en afhalen biedt HighSide Burgers ook een gezellig terras op locatie. “Het interieur straalt rust en luxe uit”, vertelt Paulos. Die luxe vind je niet alleen in de aankleding, maar ook op je bord bij ons in de horeca. Het ruime aanbod op de menukaart biedt hamburgers met verse ingrediënten, mooie smaken en heerlijke bijgerechten.
Welke tip heeft Paulos voor mensen die in de horeca werken?
Paulos heeft een belangrijke tip voor eigenaren van horecagelegenheden: “Als je goed bent met je team, dan is het team ook goed met jou en met je bedrijf.”
“Als je goed bent met je team, dan is het team ook goed met jou en met je bedrijf.”
Paulos Dimitropoulos
Stel jezelf als prioriteit om je personeel echt goed te leren kennen.
Zorg er daarnaast voor dat je medewerkers bij het bedrijf betrekt. Niet alleen bij hun eigen werkzaamheden in de horeca, maar laat ze zien wat het doel en de ontwikkelingen zijn van de horeca en wat de andere medewerkers doen. Als een medewerker weet en begrijpt waar een collega mee bezig is, dan ontstaat er een hechtere samenwerking, meer begrip voor elkaar, collegialiteit en een fijne werksfeer.
Bij TIPPR hebben we waardering voor de harde werkethiek van de horecamedewerkers, en daarom willen we hen graag in zonnetje zetten.
Wil je een horecamedewerker nomineren als TOPPR? Klik hier voor meer informatie hoe je een TOPPR kan aanmelden
Als TIPPR willen we Paulos & zijn Team feliciteren dat ze de TOPPR van april zijn. Ze zijn de vierde TOPPR van 2024 en zal meedingen naar de titel TOPPR van 2024 tijdens de Horecava 2025. Wil je meer lezen over het TOPPR initiatief, klik hier
TIPPR vindt het belangrijk om hardwerkende horecamedewerkers in het zonnetje te zetten en onze waardering uit te spreken naar deze TOPPR’s.
Daarom wordt er elke maand één horeca-toppr gekozen die het podium krijgt.
Ook een TOPPR nomineren?
TOPPR Visie
Vanwege het personeelstekort is het van essentieel belang om extra waardering te tonen voor ons personeel. Het horecavak wordt zelfs onderschat; soms wordt het gezien als een bijbaan. Het is belangrijk om te benadrukken dat het horecavak verre van verspilling is, omdat het de communicatieve vaardigheden van medewerkers aanzienlijk verbetert.
Door bewustwording te vergroten, zal de waardering voor de horeca toenemen, wat begrip en respect voor het vak bevordert. Het aanbieden van een TOPPR platform voor de horeca zal bijdragen aan deze waardering en kan mogelijk de tevredenheid van medewerkers verbeteren.
Missie
De horecabranche kampt met personeelstekorten en wordt vaak onderschat. Horecawerk is meer dan een baan; het is een waardevolle, communicatieve ervaring die gelijkstaat aan topsport. Horecapersoneel verdient daarom grotere waardering en erkenning. Door het uitlichten van de prestaties van horeca TOPPR's wordt het bewustzijn over dit mooie beroep verhoogd en komt de horeca positief in de spotlight.
Doelstelling
Ons doel voor 2024 is het maandelijks eren van een horecamedewerker door deze de 'TOPPR van de Maand' titel te geven, om erkenning voor de branche te verhogen. We streven ernaar om in dit topsportjaar meer dan 100 horecaprofessionals te belichten met de 'no waste' TOPPR-trui. We zullen dit doel realiseren in samenwerking met vijf strategische partners, om ons bereik te maximaliseren en de horeca op een breder vlak te promoten.
Wat houdt een horeca-toppr in?
Elke maand kiezen wij een horecamedewerker uit die we een podium geven via de socials van TIPPR en de partners die dit initiatief ondersteunen.
Waarom wil je horeca-toppr zijn?
Als TOPPR van de maand zal je in het zonnetje worden gezet. We zullen je via social media extra onder de aandacht brengen en ook jouw werkplek een extra podium geven.
Daarnaast ontvang je een TOPPR-pakket om er een feestje van te maken. Elke maand is het weer een andere prijs en aan het eind van het jaar zal de TOPPR van het jaar gekozen worden. Deze TOPPR gaat als gast de horeca zelf beleven als echte winnaar!
Wanneer ben je een horeca-toppr?
Een horeca-toppr is een horecamedewerker die zich onderscheidend heeft opgesteld en een bijzondere bijdrage heeft geleverd.
Hoe wordt een horeca-toppr uitgekozen?
Elke maand kun jij je horeca-toppr insturen via www.tippr.nl/toppr. Horecamedewerkers kunnen door hun collega’s, leidinggevende of gasten opgegeven worden als zij iets extra’s hebben gedaan.
Deze medewerker verdient extra waardering als deze bijvoorbeeld een werkdienst heeft overgenomen, een extra dag heeft gewerkt, een menu heeft bedacht of bijvoorbeeld iets extra’s voor een gast heeft gedaan.
Ben jij de horeca-toppr van 2023?
Op de laatste dag van iedere maand zal de horeca-toppr van de maand worden bekendgemaakt. Aan het eind van het jaar worden alle TOPPR’s nogmaals benoemd en wordt er door de horeca gestemd wie de horeca-toppr van het jaar is.
Waarom doen we dit?
Horecamedewerkers vinden is erg lastig. Steeds minder mensen willen in de horeca werken of werken een kortere tijd. Door horecamedewerkers in het zonnetje te zetten, voelen ze zich extra gewaardeerd, waardoor ze hun werk nog leuker gaan vinden. Ze zullen langer blijven werken en eventueel nieuwe medewerkers werven.
Heb jij een collega of horecamedewerker die je in het zonnetje zou willen zetten? Stuur hieronder je gegevens en verhaal in. Waarom is hij/zij volgens jou de horeca-toppr van de maand? Misschien staat jouw collega of horecamedewerker straks wel op het podium.
Spreek jouw waardering uit voor jouw horeca-toppr en laat zien dat ze het niet voor niets doen!
TOPPR partners
Tekst credits: Esther Derks & Thessa Lageman
Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR'n.
Nu je hier toch bent ...
Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?
Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier
Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!