fbpx

Trend 2: Neuro horeca

Met neuromarketing (het inspelen op ons onderbewustzijn om producten of diensten te vermarkten) worden we elke dag geconfronteerd.

In de horeca kunnen deze principes ook gebruikt worden om gasten langer en sterker aan zich te gaan binden. Zo geef je met neuro-technieken de gast een zetje om net dat extra glas, gerecht of koffie te nemen en kun je wat beter die fijne omgeving creëren waar de gast naar terug wil keren.

Op je bord zijn de gerechten inmiddels precies samengesteld met dat zoetje, een zuurtje en krokantje. Een cocktail met beweging door rook of aangestoken rozemarijn.

Bij neuro horeca zien we dat mensen de behoefte hebben om elkaar op te zoeken waardoor de horeca opzoek moet naar extra contactmomenten. 

We kennen allemaal het ontbijt, de brunch, de lunch, de drunch en het diner. Horeca ondernemers kunnen hierop inspelen door gasten langer aan zich te binden en het aperitief moment niet te vergeten. Dit is namelijk hét moment om mensen naar de horeca te trekken.

Bij neuro-horeca draait het erom dat je je gast verleidt, verrast en de tijd neemt om ze te verwennen. Hierbij kan je denken aan de perfecte viennoiserie en patisserie.

Viennoiserie zijn zoete broodjes in allerlei soorten en vormen voor bij het ontbijt of de koffie. Het gaat meestal om croissants, chocoladebroodjes of rozijnenbroodjes.

Een patisserie gaat meer over zoetigheden zoals petit fours, taarten en eclairs. Ze zijn een traktatie voor zowel je mond als oog. Het gaat om smaaknuances, verfijning van de versieringen en creativiteit.

Door de heerlijke geuren, de mooie uitziende gebakjes en broodjes, wek je geuren op en stimuleer je de verkoop.

Een cruciaal onderwerp van neuro horeca is het boeien en binden van je gasten. Het draait niet alleen meer om het eten en drinken maar ook het bezig houden van je gasten door middel van activiteiten zodat ze zo lang mogelijk blijven.

Klik hier om het hele trendrapport te lezen.  

https://social.tippr.nl/trend-2-neuro-horeca

Laatste artikelen

Profiteer van het EK met Speciale EK-cocktails

Het EK nadert snel, en als horecaondernemer heb je de perfecte gelegenheid om hiervan te profiteren. Door EK-gerelateerde extra's aan te bieden, kun je...

Het belang van EBITDA in de horeca

Als horecaondernemer kan EBITDA je waardevolle inzichten bieden in je bedrijfsvoering. EBITDA, afgeleid van Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization, onthult de zuivere...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg