Social selling is een proces van onderzoeken, contact leggen en interactie met gasten via social medianetwerken zoals o.a. Instagram en Facebook. Social selling focust niet alleen op nieuwe maar ook op bestaande gasten. Het is een manier om in contact te komen en te blijven.
75% van alle horeca gasten kiest namelijk een restaurant of café uit via social media en die gasten wil je uiteindelijk ook aantrekken!
We kennen verschillende platformen waar we gerechten op kunnen plaatsen. Denk aan Facebook en Instagram, maar we kunnen ook niet meer om TikTok en Snapchat heen.
Cruciaal is alleen de juiste doelgroep te bereiken. Niet op alle platformen zijn je gasten actief dus maak hierin de juiste keuzes.
Waar gaan we eten? Een vraag die consumenten normaal gesproken vaak stellen. Het kiezen van een restaurant is een lastige taak. Consumenten zoeken vaak nieuwe impulsen en zijn daarom altijd op zoek naar een nieuwe plek om te bezoeken.
Door je merk te verbinden met een Influencer, vergroot je de vindbaarheid en aantrekkingskracht van je zaak.
De conversie en engagement zijn doorgaans groter bij kleine Influencers. Zo kan je eerst een oproep doen in je eigen regio bij iemand met veel volgers. Iemand die actief is in jouw regio heeft ook volgers uit jouw regio.
Klik hier om het hele trendrapport te lezen.
Trend 5: Social experience & social selling
Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?
Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.