fbpx

Trend 6: Klimaat impact

De stikstofcrisis is ons niet vreemd en heeft gevolgen voor de natuur, het dagelijks leven en groepen mensen en dieren.     

Gasten hechten steeds meer waarde aan het klimaat. 72% van de Nederlanders maakt zich zelfs zorgen over het klimaat en 1/3 slaat bewust één of meerdere dagen vlees over. Gasten waarderen het als de horeca hier bewust mee omgaat en hierover nadenkt.

Ten eerste draagt lokaal inkopen bij aan de milieu-impact van voedsel. Er zijn minder vervoerskilometers waardoor minder brandstoffen nodig zijn en er dus minder broeikasgassen vrijkomen.    

Ten tweede is voedselverspilling een terugkerend onderwerp dat impact heeft op het klimaat. De horeca gaat creatief om met het hergebruik van producten. Van de groente wordt bouillon gemaakt, van de visresten een bouillabaisse en fruit wordt gedroogd voor in de cocktails.   

Ten derde komt er verandering bij plastic disposables. Bij de productie van plastic komen namelijk schadelijke chemicaliën in de lucht terecht, waaronder CO2.

Ten vierde gebruiken restaurants doorgaans vijf keer meer energie dan andere retailers. Met name met de productie in de keuken, het comfort van de gasten en verlichting. Door hier bewuster mee om te gaan kan er al heel veel geld bespaard worden.    
       
Klik hier om het hele trendrapport te lezen. 

https://social.tippr.nl/trend-6-klimaat-impact

Laatste artikelen

TOPPR van April:  Bilal – HighSide Burgers 

Zeven maanden geleden opende Paulos Dimitropoulos, HighSide Burgers in Alphen aan den Rijn. Een restaurant gericht op luxe hamburgers die bij mensen thuis worden...

Frisse Lente Salade

Rotterdamsche Oude Een klassieker op bijna iedere lunchkaart: de geitenkaassalade. Hoewel er veel varianten zijn, wordt er vaak toch gekozen voor een standaard recept.Wil jij...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg