fbpx

4 TIPS: Etiquette van je personeel (1)

Al heb je zo een prachtig concept neergezet, het eten is uitmuntend en alles is tot in de nopjes verzorgd. Je personeel maakt uiteindelijk tóch je zaak. Hebben gasten negatieve ervaringen met het personeel? Hoppa, je wordt linea recta aan de digitale schandpaal genageld. Hoe zorg je ervoor dat jouw personeel de normen en waarden van je zaak overneemt? We hebben vier tips voor je van de heer Muller, trainer van het Human Talent Group programma, waarin medewerkers en bedrijfsleiders ander gedrag aan wordt geleerd.

1. Samenwerken!
De basiswaarde voor een goede sfeer is samenwerken. Waar je naartoe moet is dat de kerwaarde ‘’we doen dit samen’’ wordt. Prima als iemand een (rook)pauze neemt, als diegene maar wel beseft dat de rest binnen dan wel harder moet werken. En andersom ook. Je kunt nog zo hard werken en de drankjes snel gemaakt hebben. Als niemand gemotiveerd is ze weg te brengen of op te ruimen dan wordt het lastig alsnog een goede service bij de gast te leveren. Leer elkaar goed kennen en ga eens zitten met je personeel wat de verwachtingen zijn bij samenwerken.

Bron: Misset Horeca

https://social.tippr.nl/4-tips-etiquette-van-je-personeel-1

Laatste artikelen

Horeca-TOPPER van oktober: Jeroen van der Werf – The Ald Hotel Den Haag

In de lobby van The Ald Hotel Den Haag zorgt onze Horeca-TOPPR van oktober, Jeroen van der Werf ervoor dat elke gast zich écht...

Ask for Angela: Maak de horeca gastvrijer en juist veiliger.

Stel: een gast voelt zich onveilig tijdens een avond uit. Iemand wordt bijvoorbeeld handtastelijk, het gedrag is niet toelaatbaar in de horeca maar hulp...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg