Al heb je zo een prachtig concept neergezet, het eten is uitmuntend en alles is tot in de nopjes verzorgd. Je personeel maakt uiteindelijk t贸ch je zaak. Hebben gasten negatieve ervaringen met het personeel? Hoppa, je wordt linea recta aan de digitale schandpaal genageld. Hoe zorg je ervoor dat jouw personeel de normen en waarden van je zaak overneemt? We hebben vier tips voor je van de heer Muller, trainer van het Human Talent Group programma, waarin medewerkers en bedrijfsleiders ander gedrag aan wordt geleerd.
4. Leg 茅cht contact met gasten en personeel
Waar kijk je zelf het meest naar als je ergens gaat eten, en wat blijft nou 茅cht hangen? Echte beleving zit 鈥檓 niet in perse in een mooi restaurant, een schone zaak of in de kwaliteit. Dat is zeker belangrijk en blijft je bij, maar de 茅chte beleving zit hem uit eindelijk in de medewerkers. Als medewerker maak of kraak je de avond van je gasten, Durf 茅cht contact te maken met je gasten, behandel ze alsof je ze thuis ontvangt. Zeg wat je ziet, geef een complimentje. Het hoeft echt niet over the top, zoals in de Verenigde Staten. Dan wordt het ook snel nep, dus pas daar juist mee op. Maar ga gewoon een menselijk gesprek aan en zorg voor gelijkwaardigheid tussen jou en je gast.
Bron: Misset Horeca