fbpx

We want Wagyu

Dat er steeds meer aandacht onder de consumenten komt voor ‘’goed’’ vlees was op de Horecava 2018 ook te merken. Bijvoorbeeld het Japanse Wagyu vlees.
Een Wagyu is van oorsprong een Japans runderras en staat voornamelijk bekend als zeer exclusief en smaakvol vlees. De smaak komt vooal voort uit het hoge vetpercentage wat het vlees heel mals maakt. Doordat de wagyukoeien eigenlijk continu binnen staan, amper bewegen en veel te eten (met name granen) krijgen, ontwikkelen ze een extreem hoog vetpercentage (tot wel 70 of zelfs 80 procent).

Doordat de dieren zo weinig beweging en ruimte krijgen, worden ze gemasseerd om spierproblemen tegen te gaan, en krijgen ze bier om de eetlust op te blijven wekken zodat ze constant blijven eten. Daarnaast wordt er ook klassieke muziek afgespeeld voor de dieren omdat dit zorgt voor ontspanning en daardoor krijgen de dieren ook weer meer eetlust.

Foto: Misset Horeca

https://social.tippr.nl/we-want-wagyu

Laatste artikelen

Een steuntje in de rug voor ondernemers

Buckaroo Horecaondernemers hebben met steeds hogere kosten te maken. In sommige gevallen zijn de kosten seizoensgebonden of verschillen ze per maand. Datzelfde kan gelden voor...

TOPPR van Augustus: Simon Daniël – Mr. Finch

TOPPR van de maand augustus, Simon Daniël, bartender bij het Utrechtse Mr. Finch.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg