Besteed je tijd aan dingen waar je veel invloed op hebt, zoals Digital Selling. Naast Social Selling had Digital Selling ook een grote rol in de Digital Selling Summit 2020.
En ook dit onderwerp, is in deze tijd belangrijker dan ooit. Wat is Digital Selling precies en hoe ga je hiermee aan de slag? We leggen het voor je uit!
Wat is Digital Selling?
Digital Selling is iets waar we in deze tijd niet meer omheen kunnen. Digital Selling is online leads genereren die meer verkopen realiseren. In de customer journey zijn dit de derde en vierde stap namelijk ‘reputatie’ en ‘conversie’.
Waarom Digital Selling?
Het is niet meer zo dat je alleen af kan met offline sales, de oriëntatie begint online. Een klant heeft tegenwoordig 20 contact momenten nodig om tot conversie over te gaan. Het is een reis die je moet doorlopen om in contact te komen met bestaande en nieuwe klanten. Het begint allemaal bij awareness. Laat weten dat je online aanwezig bent en inspireer je klanten. Het is uiteindelijk belangrijker ‘who knows you’ dan ‘who you know’.
In de horeca ontkom je ook niet meer aan de digitale wereld. De snelste weg om bij een klant te komen is via de horeca. De horecaonderneming en het horeca-team zijn belangrijke influencers. Door online aanwezig te zijn kan je een beeld creëren van de digitale reis van klanten en hierdoor je (nieuwe) klanten beter bereiken, inspireren en uiteindelijk toe zetten tot kopen. Online aanwezigheid zorgt voor inzichten in de digitale reis die je klant aflegt. Met deze inzichten kun je nieuwe klanten beter bereiken.
Je kan op verschillende manieren starten met Digital Selling. Verkoop je horecaproducten online en krijg nieuwe klanten. Zo bied je de klanten de mogelijkheid om jouw producten overal en altijd te kunnen bestellen. TIPPR.SHOP maakt dit in een paar simpele stappen mogelijk. Iedere horecaondernemer die begint met TIPPR.SHOP heeft binnen 5 minuten zijn eigen webshop.
“Iedereen in de horeca is een influencer maar het belangrijkste hierbij is ‘start acting like one’. Zorg dat jouw merk online overgebracht wordt op jouw klanten en dat je continue online aanwezig bent. Op deze manier kan je jezelf en jouw team inzetten als influencer” – Lucas van Zandvoort
Benieuwd naar meer tips om als influencer aan de slag te gaan? Kijk de livestream hier terug!
Aan de slag met Digital Selling!
Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?
Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.