fbpx

Checklist: Hoe komen gasten terug?

Het leren kennen en het behouden van je gast is een leuke uitdaging. Om die zo goed mogelijk te laten verlopen kun je je een paar dingen afvragen.

1. Wat vertelt de bestelgeschiedenis vangasten je? Verkopen espresso’s goed in de ochtenduren en ’s avonds, terwijl een cappuccino in de middag het populairst is? 
2. Hoe waarderen jegasten aanvullende producten zoals croissants en gebak? 
3. Welke aspecten van jouw bedrijfsprocessen kan je verbeteren? Zijn er producten die op de schappen blijven liggen of voorraden die je structureel moet weggooien?
4. Is het mogelijk om de personeelsplanning te verbeteren engasten beter te bedienen door de tafelbezetting per dag en over langere perioden te analyseren? 
5. Hoe blijf je in contact metgasten wanneer ze jouw koffietentje verlaten? Via social media, een app, of ouderwetse e-mailnieuwsbrief? 
6. Wat is je boodschap aan je gasten en hoe hou je hen op de hoogte van het laatste nieuws?
7. Hoezet je loyaliteitsprogramma’s en speciale kortingen in om gasten vaker terug te laten komen? 

Bron: Misset Horeca

https://social.tippr.nl/checklist-hoe-komen-gasten-terug

Laatste artikelen

Wat betekent een cash-verplichting voor de Horeca?

Als ondernemer in de horeca weet je dat elke dag nieuwe uitdagingen met zich meebrengt: je gasten verzorgen, personeel aansteken, en omgaan met veranderende...

TOPPR van maart: Hannah Marinus – De Heeren van Maarssen

We zijn trots om Hannah Marinus, Project- en Operations Manager bij De Heeren van Maarssen, aan te wijzen als TOPPR van maart! Hannah is een echte horecatopper...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg