Het leren kennen en het behouden van je gast is een leuke uitdaging. Om die zo goed mogelijk te laten verlopen kun je je een paar dingen afvragen.
1. Wat vertelt de bestelgeschiedenis vangasten je? Verkopen espresso’s goed in de ochtenduren en ’s avonds, terwijl een cappuccino in de middag het populairst is?
2. Hoe waarderen jegasten aanvullende producten zoals croissants en gebak?
3. Welke aspecten van jouw bedrijfsprocessen kan je verbeteren? Zijn er producten die op de schappen blijven liggen of voorraden die je structureel moet weggooien?
4. Is het mogelijk om de personeelsplanning te verbeteren engasten beter te bedienen door de tafelbezetting per dag en over langere perioden te analyseren?
5. Hoe blijf je in contact metgasten wanneer ze jouw koffietentje verlaten? Via social media, een app, of ouderwetse e-mailnieuwsbrief?
6. Wat is je boodschap aan je gasten en hoe hou je hen op de hoogte van het laatste nieuws?
7. Hoezet je loyaliteitsprogramma’s en speciale kortingen in om gasten vaker terug te laten komen?
Bron: Misset Horeca