fbpx

Crowdfunding zonder risico

Crowdfunding acties opzetten voor het starten van een (nieuwe) onderneming is iets wat je de laatste tijd steeds meer ziet gebeuren. Er zitten echt wel flink wat addertjes onder het gras wannee de ondernemer het zwaar gaat krijgen. Als je als ondernemer geld wil lenen via crowdfunding moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Deze voorwaarden kunnen nogal uiteen lopen. Wanneer de aanvraag wordt goedgekeurd en de ‘crowd’ de ondernemer een lening verstrekt, zal van de ondernemer bepaalde zekerheid worden verlangd tot terugbetaling van de lening. 
Crowdfunding neemt dus best wat risico’s met zich mee waar je als ondernemer niet snel overna denkt bij het regelen van de financiering. De plannen worden altijd mooi verkocht en er is veel enthousiasme, waardoor er aan slechtere scenario’s minder snel gedacht wordt. Vandaar dat wij stil staan bij deze risico’s en hebben een opsomming gemaakt met tips rondom crowdfunding:
1. Vergeet niet de kleine lettertjes van crowdfundingplatforms goed te lezen. Vooral die onder het kopje aansprakelijkheid.
2. Niet alle crowdfundingplatforms eisen hoofdelijke aansprakelijkheid. Soms wordt een borgtocht gevraagd. Deze kan worden gemaximeerd op een bepaald bedrag. Daarover kun je onderhandelen.
3. De anonimiteit voor de investeerders wordt niet door alle crowdfundingplatforms gegarandeerd. Voor de ondernemer kan het een voordeel zijn om de crowdfunding te regelen via een platform waarbij je wel rechtstreeks met de investeerders kunt communiceren.
4.  Maak met een crowdfundingplatform dat wel anonimiteit garandeert aan de investeerders, goede afspraken over de communicatie met de investeerders. Bijvoorbeeld over nieuwtjes van je onderneming (opening, nieuwe kaart, start van het terrasseizoen, speciale acties voor de investeerders) maar ook over communicatie voor het geval het slecht gaat.

Bron: Misset Horeca

https://social.tippr.nl/crowdfunding-zonder-risico

Laatste artikelen

Partner in warme dranken

J.J.Darboven J.J. Darboven Classics is het huismerk van J.J. Darboven, een merk dat staat voor hoogwaardige kwaliteit. Met meer dan 155 jaar ervaring in het koffiebranden, zorgen wij ervoor...

Duurzame Reiniging in de Horeca

Ecolab - MAXX Synbiotic Waarom duurzame reiniging in de Horeca? Ontdek de Kracht van SynbioticaAls horecaondernemer weet je hoe belangrijk schoonheid en hygiëne zijn. Maar...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg