CUSTOMER JOURNEY

De Customer Journey is het inspelen van bedrijven op de weg die de prospect aflegt naar beslissen van een aankoop. Dit brengt men in kaart middels Customer Journey Mapping (CJM), een methode om processen vanuit de klant te ervaren, te visualiseren en te verbeteren. De ‘reis’ die de klant maakt om bewust te worden van een product of dienst en het gebruik (te gaan) maken is leidend. Zijn ervaringen en emoties gedurende die reis leggen eventuele manco’s in de marketing bloot. Ook kan door deze inzichten de dienstverlening of het productaanbod worden aangepast.De customer journey definitie omvat niet alleen de kanaalkeuze maar ook welke inhoudelijke boodschap op welk moment gepast is en de klant helpt bij het maken van een keuzes. Het gaat dus om redeneren vanuit de klant, niet vanuit de sales en indien iedere stap in de Customer journey juist wordt ingericht zal dit bijdragen aan een conversie en een mogelijke herhalingsaankoop. (tekstcredit:b2bmarketeers.nl)

 

 

1 Interest & Awareness

  • Prospect wordt bewust of onbewust getriggerd met inspiratie via het tippr platform waardoor er een behoefte naar meer informatie over een bepaald product ontstaat .
  • Tools: tippr app, tippr social, tippr.tv, concurrentie, instagram, facebook, pinterest, youtube, trendtours, online display, mond tot mond reclame, print reclame, beurs en events ..

2.Search

  • De horeca ziet vaak door de bomen het bos niet meer. Via het tippr platform ontstaat transparantie. Op een onafhankelijke manier kunnen producten worden gedeeld.
  • Tools: tippr app, cash & carry, groothandel, accountmanagement, beurs en events ..

3.Research

  • Je bent gevonden en de gebruiker wilt nu meer weten.
  • Tools: tippr app reviews, tippr.tv testimonials, mond tot mond reclame, accountmanagement, blog, vlog, reviews ..

4.Purchase

  • Na de research fase wil de gebruiker binnen drie klikken tot een aankoop overgaan. tippr is een awareness platform maar biedt wel CTA** aan en werkt aan mogelijkheden tot conversie.
  • Tools: accountmanagement, direct sales, groothandel ..

5.Experience

  • Als de aankoop bevalt volgt er een herhaling maar moet het product wel top-of-mind blijven. Je moet voorkomen dat je product wordt vergeten en de concurrent binnenkomt.
  • Tools: mond tot mond reclame, reviews ..

 

 

 

  

 


Contact