fbpx

De 4 fases van de gastreis

Wat doet en denkt jouw gast eigenlijk voor, tijdens en na een bezoek aan jouw bedrijf? En welke momenten zijn cruciaal voor de beleving die jouw gast ervaart? Dit kun je inzichtelijk maken aan de hand van een gastreis, ook wel customer journey genoemd. De gastreis heeft 4 fasen:

  • Fase 1. Voor bezoek Er ontstaat een idee om uiteten te gaan. De gasten gaan zich oriënteren waar zij willen eten. Ze maken een keuze en plannen een bezoek in. Daarom moet je website in orde zijn, goede bereikbaarheid hebben en ook fijn zijn goede reviews van andere gasten.
  • Fase 2. Naar bezoek De gast heeft de keuze gemaakt om naar jouw horecazaak te komen, maar hoe komen de gasten er? Je zal er goed aan doen om te communiceren over de route naar jouw horecazaak en of er parkeergelegenheden zijn. Zijn die er niet of weinig? Wat zijn dan de ov mogelijkheden?
  • Fase 3. Tijdens bezoek Dit is het bezoek van de gast vanaf binnenkomst tot afscheid. Wordt de gast in goede handen ontvangen, geholpen en krijgt de gast een gedegen afscheid?
  • Fase 4. Na bezoek De gast heeft herinneringen aan jouw horecazaak. Wil de gast deze (mooie) herinneringen delen met andere en komt er een herhaalbezoek? Als je de vorige stappen succesvol doorloopt, moet dat zeker goed komen!

Tekst credits: Myrian Ermes

https://social.tippr.nl/de-4-fases-van-de-gastreis

Laatste artikelen

High Tea: Een Boost voor de Horeca

Een high tea kan je horecazaak tijdens rustige middaguren extra gasten trekken, waardoor de bezettingsgraad stijgt. Door reserveringen biedt dit evenement een stabiele inkomstenbron...

Hé ondernemer, verdien nu geld met je parkeerplekken!

Orange Charging Heb je laadpalen bij jouw onderneming? Dit is de vraag die steeds meer gasten stellen bij het reserveren van een restaurant of bij het...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg