fbpx

De 4 fases van de gastreis

Wat doet en denkt jouw gast eigenlijk voor, tijdens en na een bezoek aan jouw bedrijf? En welke momenten zijn cruciaal voor de beleving die jouw gast ervaart? Dit kun je inzichtelijk maken aan de hand van een gastreis, ook wel customer journey genoemd.

De gastreis heeft 4 fasen:

Fase 1. Voor bezoek
Er ontstaat een idee om uiteten te gaan. De gasten gaan zich oriënteren waar zij willen eten. Ze maken een keuze en plannen een bezoek in. Daarom moet je website in orde zijn, goede bereikbaarheid hebben en ook fijn zijn goede reviews van andere gasten.

Fase 2. Naar bezoek
De gast heeft de keuze gemaakt om naar jouw horecazaak te komen, maar hoe komen de gasten er? Je zal er goed aan doen om te communiceren over de route naar jouw horecazaak en of er parkeergelegenheden zijn. Zijn die er niet of weinig? Wat zijn dan de ov mogelijkheden?

Fase 3. Tijdens bezoek
Dit is het bezoek van de gast vanaf binnenkomst tot afscheid. Wordt de gast in goede handen ontvangen, geholpen en krijgt de gast een gedegen afscheid?

Fase 4. Na bezoek
De gast heeft herinneringen aan jouw horecazaak. Wil de gast deze (mooie) herinneringen delen met andere en komt er een herhaalbezoek? Als je de vorige stappen succesvol doorloopt, moet dat zeker goed komen!

Tekst credits: Myrian Ermes

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

https://social.tippr.nl/de-4-fases-van-de-gastreis

Laatste artikelen

Een verrassende Maaza Colada!

Maaza Laat de zomerse vibes in jouw zaak stralen met de verrukkelijke Mango Colada, gemaakt met de heerlijke Maaza Mango. Maaza gebruikt enkel de allerbeste...

De Rijping van Oude Kaas in de Horeca

Kaasrijping, of affinage, is een essentieel proces waarbij kaas onder specifieke condities rijpt om zijn smaak, textuur en aroma te ontwikkelen. Dit proces varieert...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg