Eerder schreven we al over ‘hard seltzer’, de laagcalorische en laagalcoholische trend. We kwamen in contact met Bozu Soda Vodka om meer te weten te komen over Hard Seltzer. Dit omdat Bozu als een van de eerste Hard Seltzer in Nederland lanceert.
Hard Seltzer is het logische antwoord op een voedingstrend die steeds belangrijker is, maar waar gek genoeg binnen alcohol nog niets mee gedaan wordt: bewuster genieten. Zonder suiker, zoetstof, koolhydraten of gluten en met slechts 70 kcal per blik (afkomstig uit de 5% alcohol) is dit het ultieme drankje voor bewustere genieters.
Hoe smaakt dat dan? Verfrissend; een echte dorstlesser zoals een ijskoud biertje dat ook kan zijn, maar dan zonder het bijbehorende opgeblazen gevoel wat je daarvan krijgt. De natuurlijke smaken zijn zeer uitgebalanceerd en drinken verraderlijk makkelijk door. Door het gebruik van een zeer zachte aardappelwodka is amper waar te nemen dat er alcohol gedronken wordt. Zeker met het zonnetje erbij voorspellen we dat dit wel eens erg populair kon gaan worden.
Beweegreden voor het bedenken van BOZU is volgens oprichters Brend & Gianluca precies bovenstaand verhaal geweest: “Steeds meer mensen eten de hele week quinoa-salades en bloemkoolpizzas, en drinken een verse smoothie, matcha thee of slow-juice; dan is het toch zonde om dat ieder weekend weer teniet te doen?”.
Foto credits: Bozu Vodka Soda