Via Instagram en Facebook kan je nu het aantal reserveringen verhogen. Gasten zijn vaak opzoek naar een nieuw restaurant, hiervoor gebruiken ze sociale media. Daarom hebben Instagram en Facebook een reserveerknop toegevoegd op social media.
Zorg ervoor dat gebruikers op Instagram of Facebook direct een tafel kunnen reserveren via de reserveerknop op jouw profiel. De conversie is veel hoger dan de optie via de link in de bio. Je loopt zo geen risico dat de gast zijn of haar interesse verliest of naar een ander kanaal moeten om te reserveren.
Hoe werkt het:
- Maak van je Instagram of Facebook een business account
- Klik op de knop profiel bewerken onder je profielfoto
- Klik op actieknoppen onderaan het menu
- Klik op reserveren
- Selecteer de door jou gebruikte aanbieders in je lijst, zoals Zemchef, Formitable en TheFork.
De reserveerknop is een perfecte call-to-action om profielbezoeken om te zetten in reserveringen. Het is goedkoop en ongeveer 10% van je volgers zal via Instagram of Facebook een reservering maken. Kortom: alleen maar voordelen om de reserveerknop op je sociale media te plaatsen.
Laat je verder inspireren in de TIPPR app!