Items op jouw kaart zetten die uitnodigend en onderscheidend zijn. Zo verras je je gasten. Je wil natuurlijk onderscheidend zijn met jouw desserts en gasten een reden geven om hun (kerst)dessert bij jou te komen halen. Met de input van Jules van den Oever leggen we uit hoe je ervoor zorgt dat jouw gasten deze kerst bij jou voor de deur staan.
Een reden voor gasten om terug te komen is door het aanbod van een herkenbaar dessert. Een dessert waarbij ze vooraf al denken; Dan moeten we daar zijn.
Kleed het dessert ook over de top aan en geef het een bijpassende naam als; ‘’Guilty pleasure’’ of ‘’Chefs favorite’’. Gegarandeerd dat gasten daarvoor kiezen.
Werk met seizoendesserts. Is het herfst/winter? Dan is het leuk om iets te doen met pompoen, bijvoorbeeld ijs, in combinatie met winterse specerijen. In de zomer kan je bijvoorbeeld aan de slag gaan met black Hawaii ijs (zwart ijs in de smaken kokos en ananas) in combinatie met geroosterde ananas. Gebruik ook kersen in de kersentijd, aardbeien in het aardbeien seizoen etc.
Voor welk dessert je ook kiest. Zorg dat het een dessert is waar een verhaal achter zit. Het werkt hetzelfde als met wijn. Het verhaal dat jouw sommelier aan tafel vertelt, maakt jouw glas wijn een stuk lekkerder. Benoem dus dat je aardbeien lokaal zijn gekocht bij de boer of dat het ijs wat je gebruikt huisgemaakt is. Of ga op zoek naar het verhaal achter specifieke desserts.
Bijvoorbeeld de Pavlova. De Pavlova is een dessert gebaseerd op merengue. Het dessert is benoemd naar de Russische balletdanseres; Anna Pavlova en zou ter ere van een van haar tournees (1920) door Australië en Nieuw-Zeeland gemaakt zijn. Vaak weten gasten het verhaal niet, terwijl juist dat stukje storytelling werkt.
Verras je gasten en voeg dit jaar wat extra’s toe. Zorg voor een showelement. Dat zorgt echt voor dat extra stukje beleving. Het WAUW! Effect.
Make it a cakelicious christmas!
Hoe verras je je gasten?
Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?
Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.