Er wordt op het moment steeds meer online gecommuniceerd. Online bestellen, het menu bekijken of openingstijden opzoeken. Dit gebeurt allemaal via jouw website. Richt je website daarom gebruiksvriendelijk in. Maak het niet te moeilijk. Zorg dat je gasten met zo min mogelijk clicks op de gewenste pagina belanden en laat ze niet afhaken.
De pagina die je gasten als eerste tegenkomen is de landingspagina. Als je website een goede landingspagina bevat, zal je merken dat de online conversie verhoogt. Een goede landingspagina bevat onder andere een call-to-action. Maak bijvoorbeeld een knop met ‘Bestel hier’ en vergeet ook niet de reviews, want deze dragen bij aan de betrouwbaarheid!
Zorg naast de landingspagina voor een duidelijke menubalk. Plaats hier de belangrijkste pagina’s in en plaats de overige pagina’s in een submenu.
Voeg ook op je website beelden toe. Zoals we al eerder benoemde zijn beelden van groot belang. Gebruik mooie en duidelijke foto’s en video’s van jouw horecazaak. Laat gasten je assortiment zien, zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.
Is je website design klaar? Dan is het tijd om te zorgen dat hij ook vindbaar is. Plaats de link op je social media kanalen. Om nog beter gevonden te worden moet je goed vindbaar zijn in de zoekmachine. Dit kan je doen door Search Engine Marketing (SEM) in te zetten, oftewel zoekmachine marketing. Het doel van SEM is om een toppositie in zoekmachines te behalen. Dit zorgt voor het genereren van meer traffic naar de website. Een goede begeleiding in SEM voor je website is daarom ook zeker aan te raden!
Een TIPP van ons: www.lyter.nl.
Wil je meer weten of de hele blog lezen? Klik hier!
Meer rendement dankzij je website
Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?
Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.