fbpx

Menumarketing – kies een logische plek

Hoe kan je maximaal rendement behalen? Iets waar we in de horeca nu veel mee bezig zijn. Het antwoord hierop is vaak de menukaart, ook wel; menumarketing. Het kiezen van een logische plek voor je gerechten, kan de marge verhogen.

Uit onderzoek van de University of South Florida is gebleken dat consumenten eerder voor gezonde gerechten kiezen, wanneer deze op de linkerzijde van de menukaart staan. Ze hebben dan minder mentale obstakels van het brein. Heb je dus een gezond gerecht, waar je veel marge op kan pakken, zet hem dan aan de linkerzijde. Daarnaast meent Gerrit van der Valk dat je een gerecht meer verkoopt, door een duurdere en exclusievere versie van het gerecht ernaast te plaatsen. Hierdoor wordt de prijs een stuk aantrekkelijker.

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

https://social.tippr.nl/menumarketing-kies-een-logische-plek

Laatste artikelen

High Tea: Een Boost voor de Horeca

Een high tea kan je horecazaak tijdens rustige middaguren extra gasten trekken, waardoor de bezettingsgraad stijgt. Door reserveringen biedt dit evenement een stabiele inkomstenbron...

Hé ondernemer, verdien nu geld met je parkeerplekken!

Orange Charging Heb je laadpalen bij jouw onderneming? Dit is de vraag die steeds meer gasten stellen bij het reserveren van een restaurant of bij het...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg