fbpx

Menumarketing – kies een logische plek

Hoe kan je maximaal rendement behalen? Iets waar we in de horeca nu veel mee bezig zijn. Het antwoord hierop is vaak de menukaart, ook wel; menumarketing. Het kiezen van een logische plek voor je gerechten, kan de marge verhogen.

Uit onderzoek van de University of South Florida is gebleken dat consumenten eerder voor gezonde gerechten kiezen, wanneer deze op de linkerzijde van de menukaart staan. Ze hebben dan minder mentale obstakels van het brein. Heb je dus een gezond gerecht, waar je veel marge op kan pakken, zet hem dan aan de linkerzijde. Daarnaast meent Gerrit van der Valk dat je een gerecht meer verkoopt, door een duurdere en exclusievere versie van het gerecht ernaast te plaatsen. Hierdoor wordt de prijs een stuk aantrekkelijker.

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

https://social.tippr.nl/menumarketing-kies-een-logische-plek

Laatste artikelen

No Waste TOPPR trui

Cheffix Samenwerking Cheffix en TipprWij zijn Cheffix! Onze passie ligt in het vervaardigen van betaalbare, hoogwaardige kokskleding. Met 25 jaar ervaring in de textiel, dankzij...

‘More Horeca Success’ voor bezoekers én exposanten!

BBB Maastricht BBB Maastricht is dé horecavakbeurs die Nederlandse en Belgische horecaprofessionals verbindt in MECC Maastricht van 7 t/m 9 oktober 2024.Bezoekers kunnen zich verheugen...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg