fbpx

Menumarketing – kies een logische plek

Hoe kan je maximaal rendement behalen? Iets waar we in de horeca nu veel mee bezig zijn. Het antwoord hierop is vaak de menukaart, ook wel; menumarketing. Het kiezen van een logische plek voor je gerechten, kan de marge verhogen.

Uit onderzoek van de University of South Florida is gebleken dat consumenten eerder voor gezonde gerechten kiezen, wanneer deze op de linkerzijde van de menukaart staan. Ze hebben dan minder mentale obstakels van het brein. Heb je dus een gezond gerecht, waar je veel marge op kan pakken, zet hem dan aan de linkerzijde. Daarnaast meent Gerrit van der Valk dat je een gerecht meer verkoopt, door een duurdere en exclusievere versie van het gerecht ernaast te plaatsen. Hierdoor wordt de prijs een stuk aantrekkelijker.

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

https://social.tippr.nl/menumarketing-kies-een-logische-plek

Laatste artikelen

Forecast Report 2025

De horecabranche staat onder DRUK in 2025. In het Forecast Report van 2025 bespreken we vijf cruciale thema’s die jouw succes bepalen en hoe...

Horeca-DRUK Forecast Report 2025: Strategieën voor Marge, Personeels- en Gasten-DRUK

In de dynamische horeca Nederland 2025 staat de sector onder grote druk door stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen. Dit horeca trendrapport biedt waardevolle inzichten voor ondernemers die...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg