fbpx

Menumarketing – kies een logische plek

Hoe kan je maximaal rendement behalen? Iets waar we in de horeca nu veel mee bezig zijn. Het antwoord hierop is vaak de menukaart, ook wel; menumarketing. Het kiezen van een logische plek voor je gerechten, kan de marge verhogen.

Uit onderzoek van de University of South Florida is gebleken dat consumenten eerder voor gezonde gerechten kiezen, wanneer deze op de linkerzijde van de menukaart staan. Ze hebben dan minder mentale obstakels van het brein. Heb je dus een gezond gerecht, waar je veel marge op kan pakken, zet hem dan aan de linkerzijde. Daarnaast meent Gerrit van der Valk dat je een gerecht meer verkoopt, door een duurdere en exclusievere versie van het gerecht ernaast te plaatsen. Hierdoor wordt de prijs een stuk aantrekkelijker.

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

https://social.tippr.nl/menumarketing-kies-een-logische-plek

Laatste artikelen

Horeca-inhaker: Een kopje Espresso Macchiato?

Hoe een kopje Espresso Macchiato je extra omzet oplevert?Afgelopen weekend stond Europa in het teken van glitter, beats en bizarre outfits tijdens het Eurovisie...

NIEUW! Hügli Premium sauzen

Hügli Bresc introduceert vier nieuwe premium sauzen van moederbedrijf Hügli in de Benelux. Deze sauzen zijn speciaal ontwikkeld om foodprofessionals te ondersteunen met hoogwaardige, kant-en-klare...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg