fbpx

Millennial Trend: Kwaliteit vs Kwantiteit

Massaconsumptie van vlees is absoluut niet aantrekkelijk. Gasten eten bewust minder vlees maar als ze vlees eten moet dit wel kwalitatiever en smaakvoller zijn. Ze zien dat dit vanuit een ethisch perspectief noodzakelijk is (milieu en dierenwelzijn). Ze vinden het belangrijk dat er diervriendelijk wordt omgegaan met dieren en er bijvoorbeeld aandacht wordt besteed aan daglicht en leefruimte.

Een trend in de vleesconsumptie is de aandacht voor duurzaamheid en kwaliteit. De kwaliteit van een stuk vlees wordt bepaald door de herkomst, of het raszuiver is en hoe oud het dier was. De leveranciers spelen in op de beleving van het vlees door transparant te zijn. Het productieproces en een goed product is onmisbaar voor echt kwaliteit.
Een goed voorbeeld die we tegenkwamen was de Jamon de Bellota Iberico. Deze zijn van 100% iberico-varkens gemaakt. Deze varkens hebben vrij rondgelopen en hebben gezonde voeding gehad. De voeding van deze dieren bestaat uit een goed dieet met onder andere granen en kruiden.

Fotocredit: Nice to Meat

https://social.tippr.nl/millennial-trend-kwaliteit-vs-kwantiteit

Laatste artikelen

Gratis naar de Horecava met TIPPR

Ervaar Het TOPPR-initiatief op de Horecava!Wil je als horecaondernemer of -medewerker gratis naar de Horecava 2025 én inspiratie opdoen om jouw team te versterken?...

6 Tips om je te onderscheiden met thee

Er is in de horeca veel te verdienen met thee, mits je er echt een ervaring van maakt. Thee is vaak de afsluiter van...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg