fbpx

Millennial Trend: Kwaliteit vs Kwantiteit

Massaconsumptie van vlees is absoluut niet aantrekkelijk. Gasten eten bewust minder vlees maar als ze vlees eten moet dit wel kwalitatiever en smaakvoller zijn. Ze zien dat dit vanuit een ethisch perspectief noodzakelijk is (milieu en dierenwelzijn). Ze vinden het belangrijk dat er diervriendelijk wordt omgegaan met dieren en er bijvoorbeeld aandacht wordt besteed aan daglicht en leefruimte.

Een trend in de vleesconsumptie is de aandacht voor duurzaamheid en kwaliteit. De kwaliteit van een stuk vlees wordt bepaald door de herkomst, of het raszuiver is en hoe oud het dier was. De leveranciers spelen in op de beleving van het vlees door transparant te zijn. Het productieproces en een goed product is onmisbaar voor echt kwaliteit.
Een goed voorbeeld die we tegenkwamen was de Jamon de Bellota Iberico. Deze zijn van 100% iberico-varkens gemaakt. Deze varkens hebben vrij rondgelopen en hebben gezonde voeding gehad. De voeding van deze dieren bestaat uit een goed dieet met onder andere granen en kruiden.

Fotocredit: Nice to Meat

https://social.tippr.nl/millennial-trend-kwaliteit-vs-kwantiteit

Laatste artikelen

High Tea: Een Boost voor de Horeca

Een high tea kan je horecazaak tijdens rustige middaguren extra gasten trekken, waardoor de bezettingsgraad stijgt. Door reserveringen biedt dit evenement een stabiele inkomstenbron...

Hé ondernemer, verdien nu geld met je parkeerplekken!

Orange Charging Heb je laadpalen bij jouw onderneming? Dit is de vraag die steeds meer gasten stellen bij het reserveren van een restaurant of bij het...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg