fbpx

Millennials besteden meer geld aan dure wijn

De wijnwereld kent een nieuw woord: premiumization. Met premiumization wordt bedoeld dat meer belangstelling is voor wijnen met een hoog prijskaartje en er een stijgende lijn is in de verkoop hiervan. De dorstige spenders zijn voornamelijk de generatie geboren tussen 1980 en 2000, beter bekend als de Millennials. Deze generatie lijkt meer spending power te bezitten en er is een groeiende belangstelling voor speciaal bieren en luxe wijnen. Wel komt daarbij kijken dat de millennials zich ook steeds meer lijken te verdiepen in producten en houden van wat achtergrond informatie. Als restauranteigenaar kun je hierop inspelen door een mooie zichtbare wijnkoelkast aan te schaffen en een aantal speciale wijnen kunt aanbieden met de geschiedenis ervan.

https://social.tippr.nl/millennials-besteden-meer-geld-aan-dure-wijn

Laatste artikelen

Lekker zomers: gekonfijte Artisjokburger

Caprichos del Paladar Steeds meer consumenten kiezen voor een burger. Hier zien we dat steeds vaker de keuze gemaakt wordt voor een gezonde gourmet burger.Caprichos...

Trendrapport 2024 – Trend: No Waste Restaurant

TIPPR brengt jaarlijks een trendrapport uit, samengesteld uit de rijke data van het grootste online horecaplatform. Deze trends worden gedeeld om de markt inzicht te geven en te helpen anticiperen op toekomstige behoeften van gasten.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg