fbpx

Omzet to go!

Mensen zijn massaal aan het wandelen geslagen. Velen willen daarbij wat te drinken of wat te eten To Go. Wij hebben 6 TIPPS voor jou om meer omzet te genereren met To Go bestellingen.

TIPP 1. Communiceer naar jouw gasten

Laat jouw gasten weten dat je open bent. Communiceer hierover op jouw social mediakanalen. Heb je een broodje van de dag of verse soep? Plaats hiervan aantrekkelijke foto’s online.

Veel mensen trekken er op uit in het weekend. Wees daarom gedurende het hele weekend open, dus ook op zondagen.

Laat ook weten aan de consumenten dat je open bent om hen met open armen te ontvangen tijdens hun wandeling. Inspireer de gasten wat zij in de omgeving van je horecazaak kunnen doen.

TIPP 2. Neem contact op met je leverancier

Leveranciers willen je graag helpen maar zijn wel terughoudend om deze tijd op te bellen. Wellicht hebben jouw leveranciers veel POS (point of sale) materiaal liggen wat ervoor kan zorgen dat jouw zaak mooi aangekleed wordt.

Denk aan borden op de stoep, parasols, vlaggen en posters. Ga in gesprek en zorg dat de leverancier een toegevoegde waarde voor de zaak kan zijn.

TIPP 3. Laat zien dat jij het bent

Zorg ervoor dat op de gerechten of drankjes die je To Go aanbiedt jouw logo vermeld staat. Maak niet gebruik van eentonige To Go verpakkingen maar laat jouw logo of naam van de zaak zien.

Dit betekent niet dat je nieuwe bekers moet kopen maar je kan ervoor kiezen om stickers te plakken op de verpakkingen van de To Go bestellingen.

Mensen wandelen rond met de verpakkingen. Als mensen een koffie To Go halen, lopen zij nog wel even met de koffiebeker rond. Als jouw logo dan goed zichtbaar is, is dit een vorm van gratis reclame voor jouw zaak.

Laat een persoonlijke boodschap achter in de To Go bestelling. Wens de gasten eetsmakelijk of geef ze een raadsel waarbij het antwoord onder op de verpakking staat. Misschien vinden de gasten dit er zo leuk uitzien dat zij het delen op social media.

TIPP 4. Uitstraling van de zaak

Consumenten lopen langs jouw zaak. Springt jouw zaak eruit? Dan zullen de consumenten even stoppen voor een hapje of een drankje. Dit is de stoppingpower. Daardoor moet jouw zaak er aantrekkelijk uitzien vanaf de buitenkant.

Maak een terras wat er gezellig uitziet. Mensen mogen weliswaar niet plaatsnemen op het terras maar zorg wel dat het leuk is om ernaar toe te gaan.

Is het koud buiten? Creëer een plek waar mensen hun handen kunnen opwarmen bij een haard. Wordt het warmer? Maak gebruik van parasols om zo een beach look aan jouw horecazaak te geven.

Normaal gesproken nemen consumenten plaats op een terras als het er gezellig uitziet. Gek genoeg geldt dit ook voor To Go. In de periode dat er sneeuw en ijs lag, namen mensen massaal glühwein af bij de horeca.

Als de zon doorkomt kan de glühwein vervangen worden voor cocktails. Speel in op het terrasseizoen door lekkere drankjes en snacks voor To Go aan te bieden.

TIPP 5. Beleving met regels en hygiëne

Maak van To Go bestellingen een beleving voor de gast. Breng de sfeer van de horecazaak naar buiten door het gezellig te maken.

De gast zal onthouden dat het bij jouw zaak een feestje was om producten af te halen en zal daarom ook vaker terugkomen of het doorvertellen. Als zij dan even moeten wachten hebben ze een sociaal moment.

Houd hierbij wel rekening met de regels. Zorg ervoor dat alles er schoon bij staat en dat de consument op gepaste afstand en contactloos een bestelling kan plaatsen en kan wachten.

TIPP 6. Plaats een foodtruck!

Wil je helemaal los met To Go? Zet je creativiteit in en bedenk dat je bijvoorbeeld ook de horecazaak kan verplaatsen door middel van foodtrucks.

Foodtrucks zijn normaal gesproken razend populair op foodfestivals maar kunnen ook tijdelijk een origineel alternatief zijn om in te zetten op plekken waar veel mensen zijn. Het valt namelijk op.

Zo heeft Brut172 bedacht om patat te verkopen via een foodtruck. Zij hebben dit de friterie genoemd. Dit was zo’n succes dat zij zelf een weekend besloten hebben om het kleine dorpje niet nogmaals te belasten met de drukte die afkwam op de friterie.

Zij hebben wegens groot succes de friterie even gesloten. Zorg er dus wel voor dat de gasten de coronaregels kunnen handhaven.

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app.

https://social.tippr.nl/omzet-to-go

Laatste artikelen

Partner in warme dranken

J.J.Darboven J.J. Darboven Classics is het huismerk van J.J. Darboven, een merk dat staat voor hoogwaardige kwaliteit. Met meer dan 155 jaar ervaring in het koffiebranden, zorgen wij ervoor...

Duurzame Reiniging in de Horeca

Ecolab - MAXX Synbiotic Waarom duurzame reiniging in de Horeca? Ontdek de Kracht van SynbioticaAls horecaondernemer weet je hoe belangrijk schoonheid en hygiëne zijn. Maar...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg