fbpx

Priceframing: hoe werkt dat?

Framing is een krachtige beïnvloedingstechniek die wordt ingezet om een boodschap te voorzien van de gewenste toon en wordt toegepast in onder andere de politiek en reclame- en communicatie-uitingen. Wanneer je slim gebruikt maakt van framing, kunt je de verkoopkracht van je producten vergroten zonder dat jouw klanten het doorhebben. De traditionele wetenschappelijke onderzoeken naar priceframing wijzen uit dat 19,99 inderdaad verder van 20,00 verwijderd voelt dan het daadwerkelijk is. In 2006 vond een onderzoeker de oorzaak: De 9 is een magic number. ,99 oogt namelijk goedkoper dan ,90 of ,95; het impliceert dat iets goedkoop is.

Bron: Consumatics & Consumpsy

https://social.tippr.nl/priceframing-hoe-werkt-dat

Laatste artikelen

High Tea: Een Boost voor de Horeca

Een high tea kan je horecazaak tijdens rustige middaguren extra gasten trekken, waardoor de bezettingsgraad stijgt. Door reserveringen biedt dit evenement een stabiele inkomstenbron...

Hé ondernemer, verdien nu geld met je parkeerplekken!

Orange Charging Heb je laadpalen bij jouw onderneming? Dit is de vraag die steeds meer gasten stellen bij het reserveren van een restaurant of bij het...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg