fbpx

Priceframing: hoe werkt dat?

Framing is een krachtige beïnvloedingstechniek die wordt ingezet om een boodschap te voorzien van de gewenste toon en wordt toegepast in onder andere de politiek en reclame- en communicatie-uitingen. Wanneer je slim gebruikt maakt van framing, kunt je de verkoopkracht van je producten vergroten zonder dat jouw klanten het doorhebben. De traditionele wetenschappelijke onderzoeken naar priceframing wijzen uit dat 19,99 inderdaad verder van 20,00 verwijderd voelt dan het daadwerkelijk is. In 2006 vond een onderzoeker de oorzaak: De 9 is een magic number. ,99 oogt namelijk goedkoper dan ,90 of ,95; het impliceert dat iets goedkoop is.

Bron: Consumatics & Consumpsy

https://social.tippr.nl/priceframing-hoe-werkt-dat

Laatste artikelen

Horeca-inhaker: Een kopje Espresso Macchiato?

Hoe een kopje Espresso Macchiato je extra omzet oplevert?Afgelopen weekend stond Europa in het teken van glitter, beats en bizarre outfits tijdens het Eurovisie...

NIEUW! Hügli Premium sauzen

Hügli Bresc introduceert vier nieuwe premium sauzen van moederbedrijf Hügli in de Benelux. Deze sauzen zijn speciaal ontwikkeld om foodprofessionals te ondersteunen met hoogwaardige, kant-en-klare...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg