fbpx

Priceframing: hoe werkt dat?

Framing is een krachtige beïnvloedingstechniek die wordt ingezet om een boodschap te voorzien van de gewenste toon en wordt toegepast in onder andere de politiek en reclame- en communicatie-uitingen. Wanneer je slim gebruikt maakt van framing, kunt je de verkoopkracht van je producten vergroten zonder dat jouw klanten het doorhebben. De traditionele wetenschappelijke onderzoeken naar priceframing wijzen uit dat 19,99 inderdaad verder van 20,00 verwijderd voelt dan het daadwerkelijk is. In 2006 vond een onderzoeker de oorzaak: De 9 is een magic number. ,99 oogt namelijk goedkoper dan ,90 of ,95; het impliceert dat iets goedkoop is.

Bron: Consumatics & Consumpsy

https://social.tippr.nl/priceframing-hoe-werkt-dat

Laatste artikelen

Forecast Report 2025

De horecabranche staat onder DRUK in 2025. In het Forecast Report van 2025 bespreken we vijf cruciale thema’s die jouw succes bepalen en hoe...

Horeca-DRUK Forecast Report 2025: Strategieën voor Marge, Personeels- en Gasten-DRUK

In de dynamische horeca Nederland 2025 staat de sector onder grote druk door stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen. Dit horeca trendrapport biedt waardevolle inzichten voor ondernemers die...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg