fbpx

Priceframing: hoe werkt dat?

Framing is een krachtige beïnvloedingstechniek die wordt ingezet om een boodschap te voorzien van de gewenste toon en wordt toegepast in onder andere de politiek en reclame- en communicatie-uitingen. Wanneer je slim gebruikt maakt van framing, kunt je de verkoopkracht van je producten vergroten zonder dat jouw klanten het doorhebben. De traditionele wetenschappelijke onderzoeken naar priceframing wijzen uit dat 19,99 inderdaad verder van 20,00 verwijderd voelt dan het daadwerkelijk is. In 2006 vond een onderzoeker de oorzaak: De 9 is een magic number. ,99 oogt namelijk goedkoper dan ,90 of ,95; het impliceert dat iets goedkoop is.

Bron: Consumatics & Consumpsy

https://social.tippr.nl/priceframing-hoe-werkt-dat

Laatste artikelen

Variabele prijsstelling in de horeca

De horeca maakt momenteel een belangrijke transformatie door waarbij betere bezetting en prijsflexibiliteit cruciaal zijn. Het gebruik van bestelzuilen met variabele prijsstelling stelt gasten...

80 Oesters Openen in 30 Seconden?

Het gebruik van vloeibare stikstof (liquid nitrogen) om oesters te openen is een methode die vaak in de horeca wordt toegepast, vooral als er...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg