fbpx

Take it (away) or leave it to stay.

Afhalen is weer booming. Met afhalen blijf je voorzien in de behoefte van jouw gasten. Makkelijk, lekker en verrassend. Kies je voor afhalen? Dan blijft jouw kaart beschikbaar, je keuken operationeel en je kassa blijft rinkelen! Drie vliegen in één klap! We hebben een aantal TIPPs voor je opgeschreven.

TIPP 1. Zorg voor een afhaallocatie. Dit kan heel simpel. Gooi een raam of deur open en plaats er een tafel voor. Je gasten pakken de bestelling aan en komen niet binnen.

TIPP 2. Laat je gasten weten dat ze kunnen afhalen! Ook bij afhalen is communicatie met je gast heel belangrijk. Laat op je website en sociale mediakanalen weten dat jullie nog steeds open zijn voor je gast. beschrijf het in je nieuwsbrief en link door naar jouw online afhaalmenu. Vergeet niet de bestel en afhaaltijden te vermelden!

TIPP 3. Wees creatief met je menukaart. Natuurlijk zet je jouw speciale gerechten op de kaart. Denk aan je voorraadbeheer. Nu is het de tijd om bepaalde producten op te maken. Maak gebruik van producten die sneller op moeten, zodat je niets weg hoeft te gooien.

TIPP 4. Houd het simpel. Zet niet te veel gerechten op je menu, kijk naar de hardlopers op je kaart en maak een keuze. Zo voorkom je dat je uiteindelijk eten moet weggooien omdat het niet besteld wordt.

TIPP 5. Schat de bereidings en reistijd in. Om te zorgen dat het eten niet koud is zodra je gasten thuiskomen. Voorkom kwaliteitsverlies en communiceer de accurate ophaaltijd met je gast. Geef je gasten een instructiehoe ze de gerechten het beste zelf kunnen opwarmen.

TIPP 6. Kies de juiste verpakking. Zorg bij uitgisfte van warme gerechten dat de verpakking de maaltijd ook echt warm houdt. Kies duurzaam materiaal of materiaal dat teruggebracht kan worden (hergebruik).

TIPP 7. Start met abonnementen. Biedt de (thuis)werkers een lunchabonnement aan en zorg dat er iedere middag een pakketje klaarstaat of geleverd gaat worden.

TIPP 8. Bepaal je betaalmethode. Maak een keuze in vooraf online en cashless fysiek te betalen. Om de risico’s te verlagen en onnodig fysiek contact te voorkomen, kun je gasten het beste online en/of digitaal laten betalen.

TIPP 9. Zorg voor de veiligheid van personeel. Denk aan mondkapjes, spatschermen, cashless betalen, 1,5 meter afstand bewaken, handschoenen en genoeg desinfectiemiddel voor je personeel.

TIPP 10. Voeg je menukaart toe bij de bestelling. Zo weten je gasten jou de volgende keer direct te vinden. Scheelt toch weer afdracht aan de bekende platformen.

TIPP 11. Open je eigen webshop. Met de TIPPR.SHOP heb je binnen 5 minuten al een eigen gratis webshop. Plaats hier producten op die jouw gast ergens anders moeilijk kan krijgen. Geef jouw gasten een reden om speciaal naar jou te komen. #Supportyourlocals

Wil je meer weten of de hele blog lezen? Download de app om met ons mee te TIPPR’n.

https://social.tippr.nl/take-it-away-or-leave-it-to-stay

Laatste artikelen

High Tea: Een Boost voor de Horeca

Een high tea kan je horecazaak tijdens rustige middaguren extra gasten trekken, waardoor de bezettingsgraad stijgt. Door reserveringen biedt dit evenement een stabiele inkomstenbron...

Hé ondernemer, verdien nu geld met je parkeerplekken!

Orange Charging Heb je laadpalen bij jouw onderneming? Dit is de vraag die steeds meer gasten stellen bij het reserveren van een restaurant of bij het...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg