fbpx

Terugblik op 2020: Gezondheid trend

De trend die we als eerste bespreken is; gezondheid. Een trend waarvan voorspeld werd dat er in 2020 veel aandacht aan zou worden besteed. Niets was minder waar. Mensen zouden zich dit jaar nog meer bezig gaan houden met een gezondere levensstijl en dat is ook zeker gebeurd. De verwachting is een stuk verder gegaan dan dat. Gezondheid is misschien wel de meest belangrijke trend van 2020 geworden, maar dan vanuit een ander perspectief. 
Beginnend met de vegan en vega trends die de laatste jaren domineren. Vegetarisch is voor veel mensen niet meer weg te denken. Vegan daarentegen maakt ook nog steeds zijn opkomst. Afgelopen jaar hebben we steeds meer plantaardige producten hun entree op de markt zien maken. Plantaardige kaas voor over de nachos van LA Streetfood en plantaardige melk van OATLY voor de barristas. Naast deze producten zien we ook hele interessante ontwikkelingen zoals melk die gemaakt worden zonder koeien en eieren die gelegd worden zonder kip.
Daarnaast heeft er ook een verandering plaatsgevonden in de behoefte naar drank. We spraken afgelopen jaar meerdere keren over non-alcoholische dranken, zoals mocktails. Dit is een populaire trend gebleven, maar het ‘cocooning’ (het terugtrekken in eigen cocon) heeft ervoor gezorgd dat mensen weer meer alcohol zijn gaan nuttigen. 
2020 was dan ook het jaar van de aandacht voor hard seltzers. Hard seltzers zijn het alternatief van een “gezonde(re)” alcoholische versnapering, door het lage aantal calorieën en suikers wat eraan toegevoegd is. Je zal ze vast niet gemist hebben; wanneer je Instagram opent kom je al snel een influencer tegen met het drankje in de hand. We kunnen wel stellen dat 2020 hét introductie jaar van de hard seltzers in Nederland was. Zal het ook daadwerkelijk een trend worden in 2021?
2020 is ook vooral het jaar geworden dat niet alleen de consumenten zich bezighielden met hun gezondheid. Om de gezondheid van gasten te kunnen waarborgen werd er veel van horecazaken gevraagd op het gebied van hygiëne. In onze hygiëne blog lees je hoe je ook in 2021 ervoor kan zorgen dat jouw horecazaak klaar is om jouw gasten in een veilige en schone omgeving te ontvangen. Zoals Mark Rutte ook altijd zegt: “Was je handen kapot!”.
Meer over de ontwikkelingen van trends uit 2020? Klik hier en lees het in de blog ‘Een terugblik op 2020‘.

https://social.tippr.nl/terugblik-op-2020-gezondheid-trend

Laatste artikelen

Altijd perfect voorbereid met

Jordy’s Keuken Tijd- of kokstekort? Laat Jordy’s Keuken voor jou werken. Jordy’s Keuken biedt jou de broodnodige extra handjes voor in de keuken. Bidfood geeft...

Wij denken mee over wijn

Bidfood Altijd al de perfecte wijnkaart willen hebben? De wijnexperts van Bidfood staan graag voor je klaar. Voor elke horecazaak gaan ze graag de uitdagingen...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg