fbpx

TikTok voor jouw horecazaak

Een nieuw en misschien nog wat onbekend platform voor jouw horecazaak is TikTok. TikTok heeft de laatste maanden ontzettend zijn opmars gemaakt. Op dit moment staat TikTok op nummer 1 in 19 verschillende landen van de social media platforms en heeft het wereldwijd zo’n 260 miljoen gebruikers. In Nederland zijn er al 3 miljoen accounts. Goed idee om eens de mogelijkheden te bekijken die TikTok jouw horecazaak kan bieden!

Hoe gebruik je TikTok?

– Caption
De beschrijving onder jouw tiktok video mag niet meer dan 150 tekens bevatten. Cruciaal om de tekst dus lekker kort, maar krachtig te houden. En humor werkt hierbij super goed!

– Hastags
Hastags werken op TikTok anders dan op Instagram. Belangrijke hastags zijn #fy #fyp #foryoupage #foryou #voorjou. De foryou/voorjou pagina is waar het bij TikTok omdraait. Dit is de pagina waarin iedereen scrollt tussen de video’s. Daarnaast kan je bij de ‘ontdekken’ pagina andere hastags ontdekken.

– Muziek
Onder elke video op TikTok is geluid onmisbaar. Je kan een achtergrondmuziekje kiezen en zelf praten of volledige video met muziek gebruiken. De keuze ligt bij jou! Op de ontdekken pagina staan de liedjes die op het moment populair zijn op TikTok.

– Het algoritme
Het algoritme op TikTok zorgt ervoor dat je snel viraal kan gaan. Een video kan gemakkelijk duizenden keren bekeken worden. TikTok ziet jouw video als interessant als de kijkers de video vanaf begin tot het eind bekijken. Hier kan je op inspelen door te benoemen wat je in de video gaat doen of hoeveel tips ervoor bijkomen. Daarnaast zorgt grappige content ervoor dat mensen jouw video misschien wel nog een keer bekijken.

Hoe doen andere horecazaken het?
Als best practise op TikTok willen we Il Tartufo in Delft benoemen. Zij delen vele video’s online op hun TikTok account. Uiteraard zitten zij ook op andere social media. Op Instagram heeft Il Tartufo ruim 4600 volgers. Op TikTok hebben zij bijna 70.000 volgers en worden hun video’s honderdduizenden keren bekeken. Ze hebben al ruim een miljoen likes ontvangen op hun video’s.

Op hun TikTok account plaatsen zij video’s hoe zij hun producten maken en geven lekkere gerechten vrij om thuis te maken. Super om te zien hoe horecazaken creatieve acties inzetten om een grotere naamsbekendheid te creëren en anderen te inspireren.

TikTok voor personeelstekort
We hebben recentelijk een blog gepubliceerd waarin we het personeelstekort aankaarten. Omdat het op TikTok mogelijk is om snel een groot bereik te realiseren, kan het ook een mogelijk zijn om daar een video te plaatsen als openstaande vacature. Laat het huidige personeel een populair dansje opnemen. Andere mensen kunnen dan meteen zien hoe gezellig jouw team is!

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

https://social.tippr.nl/tiktok-voor-jouw-horecazaak

Laatste artikelen

Altijd perfect voorbereid met

Jordy’s Keuken Tijd- of kokstekort? Laat Jordy’s Keuken voor jou werken. Jordy’s Keuken biedt jou de broodnodige extra handjes voor in de keuken. Bidfood geeft...

Wij denken mee over wijn

Bidfood Altijd al de perfecte wijnkaart willen hebben? De wijnexperts van Bidfood staan graag voor je klaar. Voor elke horecazaak gaan ze graag de uitdagingen...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg