Jouw website moet ervoor zorgen dat websitebezoekers zin in een etentje krijgen en een reservering maken. Toch zijn er veel websites die daarin tekort schieten. Met deze tips zorg je dat jouw website aan de verwachtingen van je gasten voldoet.
TIPP 1. Zorg dat de menukaart gemakkelijk te vinden is en gebruik géén pdf of afbeelding
De menukaart is de meest bezochte pagina’s van een restaurantwebsite. Deze moet gemakkelijk te vinden én te lezen zijn. De menukaart moet als normale tekst op de website staan. Een PDF-bestand moet eerst gedownload worden en er is een extra programma of app nodig is om het te openen.
Op een mobiele telefoon zijn de letters te klein om gemakkelijk te lezen. Dat geldt ook voor een plaatje. Bovendien kan Google plaatjes niet goed lezen. Iemand die dan googelt naar een gerecht dat jij op de kaart hebt staan, vindt jouw restaurant niet.
TIPP 2. Zorg dat je websitebezoekers direct en snel online kunnen reserveren
We komen soms nog websites tegen waar je niet online kunt reserveren, daarvoor moet je bellen of mailen. Maar jouw gast doet alles online. Chatten, bankzaken, vakantie boeken en ga zo maar door. Zo wil hij ook online reserveren en meteen een bevestiging ontvangen.
Kan de gast op jouw website direct en snel reserveren zonder dat hij een lang formulier hoeft in te vullen? Super! Krijgt de gast ook meteen een bevestiging of moet de gast wachten totdat jij een bevestiging stuurt?
Tekstcredits: Horecawebservice
Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!