Jouw website moet ervoor zorgen dat websitebezoekers zin in een etentje krijgen en een reservering maken. Toch zijn er veel websites die daarin tekort schieten. Met deze tips zorg je dat jouw website aan de verwachtingen van je gasten voldoet.
TIPP 3. Zorg dat de openingstijden, adres- en contactgegevens gemakkelijk te vinden zijn
Iemand die interesse heeft om in jouw restaurant te komen eten, wil ook weten wat het adres is en wat de openingstijden zijn. Zorg dat dit gemakkelijk te vinden is, bijvoorbeeld op de contactpagina met adres, openingstijden, telefoonnummer, e-mailadres, contactformulier en een plattegrond. Zorg ook meteen voor een linkje waarmee je snel een routebeschrijving op kunt vragen.
Bonustip: geef op de contactpagina antwoord op veel gestelde vragen zoals:
– Is er parkeergelegenheid en wat zijn de kosten?
– Is de zaak bereikbaar met het openbaar vervoer?
– Is er (gratis) WiFi?
– Is er airconditioning?
– Is er een rookruimte?
– Is de zaak en het toilet rolstoeltoegankelijk?
– Is er ruimte voor grote groepen?
– Wat zijn de betaalmogelijkheden?
– Zijn er cadeaubonnen te koop?
– Wordt er rekening gehouden met diëten en allergieën?
TIPP 4. Zet goede reviews op je website
Reviews wekken vertrouwen. Ze zijn belangrijk voor mensen die jouw restaurant nog niet kennen. Zet daarom een aantal goede reviews op je website.
86% van de consumenten leest gemiddeld 10 reviews voordat ze een aankoop doen of een reservering maken en 57% komt alleen als je gemiddeld vier of meer reviewsterren hebt (bron: brightlocal).
Tekstcredits: Horecawebservice
Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!