Jouw website moet ervoor zorgen dat websitebezoekers zin in een etentje krijgen en een reservering maken. Toch zijn er veel websites die daarin tekort schieten. Met deze tips zorg je dat jouw website aan de verwachtingen van je gasten voldoet.
TIPP 5. Zet professionele foto’s op je website
Zorg dat er professionele foto’s van het interieur en mooie gerechten op je website staan. Een websitebezoeker wil zien hoe jouw zaak én jouw gerechten eruit zien. Een foto zegt meer dan duizend woorden.
We spreken soms ondernemers die vanwege de kosten zelf foto’s willen maken. Dat is niet slim. De foto’s van een professionele interieur- en foodfotograaf zijn altijd beter. Een fotograaf heeft meer ervaring en let op alle details. Het zal hem niet gebeuren dat het bestek op de gedekte tafel scheef ligt, een vieze keukendoek in beeld is of er een koffiedruppel op het schoteltje ligt.
Jouw eigen foto’s zijn zeker leuk voor de dagelijkse snapshots op Facebook of Instagram, maar gebruik professionele foto’s op de website.
TIPP 6. Laat zien op welke sociale media kanalen je zit
Ben je met jouw restaurant actief op Facebook, Instagram of een ander sociaal media kanaal? Kijk dan of er linkjes op jouw website staan zodat je gasten je daar kunnen vinden. Zorg er voor dat als de websitebezoeker op zo’n sociale media linkje klikt, die pagina op een nieuw tabblad wordt geopend. Hierdoor komen ze altijd weer op jouw website terug als ze die pagina verlaten.
Tekstcredits: Horecawebservice
Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!