Jouw website moet ervoor zorgen dat websitebezoekers zin in een etentje krijgen en een reservering maken. Toch zijn er veel websites die daarin tekort schieten. Met deze tips zorg je dat jouw website aan de verwachtingen van je gasten voldoet.
TIPP 7. Zorg dat je website snel geladen wordt
53% van mobiele website bezoekers verlaat een website als deze niet binnen 3 seconden laadt (bron: Google 2016, ‘The need for mobile speed’).
Ze gaan dan naar de website van je concurrent. Daarom is de snelheid van een website ook één van de factoren die bepalen hoe hoog de site in de Google zoekresulaten scoort.
Test de snelheid van jouw website eens op www.webpagetest.org/ 5 groene blokjes met een ‘A’ score is het beste resultaat.
TIPP 8. Maak je website geschikt voor computers, tablets én mobiele telefoons
Google zei in 2013 al dat het mobiel zoekgedrag naar restaurants snel groeit en websites daarom mobielvriendelijk moeten zijn (bron: Google rapport ‘hoe men een restaurant boekt’).
Gemiddeld wordt 55% van de websites in Nederland bezocht met een desktop computer, 37,5% met een mobiele telefoon en 7,5% met een tablet (bron: statcounter 2019).
Hoe ziet jouw website eruit op een mobiele telefoon? Bekijk alle pagina’s van je eigen website eens op je mobiele telefoon. Of beter nog, laat het door Google testen via search.google.com/test/mobile-friendly.
Het is hoog tijd voor een nieuwe ‘responsive’ website als jouw website op mobiel:
– De verkleinde weergave van de desktopversie laat zien, waardoor je moet vergroten en schuiven om alles te kunnen lezen.
– Een hele andere website laat zien die los staat van de desktop versie.
Tekstcredits: Horecawebservice
Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!