fbpx

TIPS: Perfecte overnight oats

De overnight oats veroveren de wereld en dat is niet voor niks. Dit heerlijke, gezonde, vullende ontbijt verdient niet voor niks zijn plekje op de menukaart. Met (vaak) vers fruit en nootjes is dit ontbijt ideaal voor gasten die een goede en gezonde bodem willen leggen. Overnight oats laat je een nachtje in de koelkast staan. De havermout heeft dan rustig de tijd om de melk en andere ingrediënten in zich op te nemen.

TIP 1: Juiste verhouding melk en havermout
De verhouding tussen melk en havermout is erg belangrijk. Bij te veel melk zullen je overnight oats namelijk zo vloeibaar zijn als een kom soep en bij te weinig melk zal je ‘s ochtends iets tegenkomen wat iets wegheeft van een kop cement. De goede verhouding? Tweederde melk tegenover eenderde havermout.  

TIP 2: Kies de juiste havermout
Niet elke havermout is geschikt voor overnight oats. Let de volgende keer dus goed op als je voor het supermarktschap staat en kies voor gerolde havermout.  

TIP 3: Niet te snel toppings toevoegen
Al je toppings toevoegen voordat je naar bed gaat? Niet zo’n goed idee. Noten, zaden, vers fruit, granola en kokosvlokken worden namelijk zacht en zompig als je dit doet. Chiazaden en gedroogde vruchten kun je wel al ‘s avonds toevoegen. Deze absorberen trager waardoor ze ‘s ochtends nog prima zullen smaken.  

Bron: The Kitchn via ELLE Eten

https://social.tippr.nl/tips-perfecte-overnight-oats

Laatste artikelen

TOPPR van April:  Bilal – HighSide Burgers 

Zeven maanden geleden opende Paulos Dimitropoulos, HighSide Burgers in Alphen aan den Rijn. Een restaurant gericht op luxe hamburgers die bij mensen thuis worden...

Frisse Lente Salade

Rotterdamsche Oude Een klassieker op bijna iedere lunchkaart: de geitenkaassalade. Hoewel er veel varianten zijn, wordt er vaak toch gekozen voor een standaard recept.Wil jij...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg