Tipp 2: Beleving in beeld Het is december, je loopt door de stad en komt langs de prachtig ingerichte etalage van dat ene warenhuis. Je blijft staan, kijkt en gaat vervolgens naar binnen. Iedereen weet over welk warenhuis het gaat.
Zo werkt het ook op social media. Jouw social media is de etalage van jouw horecazaak. Wanneer een potentiële gast ziet wat voor een gezellige middag of avond hij bij jou kan beleven, dan komt hij geheid langs. Maar hoe richt je die “etalage” goed in?
Foto’s van het perfecte bord kennen we inmiddels allemaal wel. Laat daarom ook eens de sfeer en beleving van jouw restaurant zien. Het gaat hierbij om een combinatie van leuke mensen en lekker eten. Want zeg nou eerlijk, jij ziet toch ook liever hoe die ene vriendengroep de leukste avond van hun leven heeft en hoe dat ene stel hun trouwdag viert met een romantisch etentje dan een bord met een burger, frietjes en een side salad.
Neem je gasten mee in je verhaal, laat met behulp van sfeerbeelden (dus niet van een lege zaak) zien wat je te bieden hebt op jouw social media en website zorg voor een duidelijke call-to-action en straal vertrouwen uit met reviews.
Tekst credits: The Fully Bookers Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!