De horeca maakt momenteel een belangrijke transformatie door waarbij betere bezetting en prijsflexibiliteit cruciaal zijn. Het gebruik van bestelzuilen met variabele prijsstelling stelt gasten in staat sneller te bestellen. Bovendien kunnen prijzen tijdens rustigere perioden actief verlaagd worden om de vraag te stimuleren.
Data afkomstig van NTF laat zien dat prijzen online sneller stijgen dan offline in fast service horeca. Zo zagen we de gemiddeld prijs van friet per portie in de afgelopen twee jaar met 15% per jaar stijgen, van rond de € 3,- naar rond de € 4,-. Met bestelzuilen kan je dit compenseren door te werken met dynamisch prijzen, vergelijkbaar met prijsfluctuaties bij het boeken van vakanties.
Door bestelzuilen en QR-bestellingen te implementeren, introduceert de horeca flexibiliteit in de prijsstelling. Prijzen kunnen worden aangepast op basis van de actuele vraag, tijd van de dag en zelfs weersomstandigheden, wat niet alleen de winst voor horecaondernemingen maximaliseert maar ook meer keuzevrijheid voor gasten biedt en je zal zien dat je nieuwe gasten zal gaan aantrekken.
Technologieën als deze stellen horecaondernemers in staat de bezetting te verhogen, wat de winstgevendheid verbetert en tegelijkertijd de ervaring voor gasten verhoogd.
Lees meer over de prijsontwikkelingen in de cafetaria via deze link.
Tekstcredits: NTF