Over minder dan een maand staat Valentijnsdag alweer voor de deur. De dag waar iedereen het liefste met zijn geliefde uit eten gaat. Of we onze deuren weer mogen openen weten we niet, maar ook met bezorgen en afhalen kunnen we onze gasten verleiden. Iedereen snakt naar een beetje liefde, welke romantiek voeg jij toe? Claim jouw extra omzetkansen!
Valentijnsdag staat in het teken van de liefde en daarbij hoort ook de liefde voor de horeca. Vier ook dit jaar Valentijnsdag met jouw gasten. Hoe? We komen binnenkort met een uitgebreide blog over het genereren van extra omzet. We geven je hieronder alvast een tipje van de sluier…
– Wacht niet tot het laatste moment. Valentijn leeft dit jaar nog eerder dan voorgaande jaren. Het is een liefdevolle dag om naar uit te kijken. Maak het jouw gasten makkelijk om te kiezen. Er is zoveel aanbod, ben duidelijk en zorg dat jouw aanbod onderscheidend is.
– Speel in op last-minute aankopen. Ondanks het lange vooruitzicht naar de dag, is het wel een dag die bekend staat om de last-minute-aankopen. Zorg ervoor dat wanneer mensen nog op het laatste moment in de stress op zoek zijn naar een romantisch diner, jij degene bent die hun reddende engel is.
– Help mensen kiezen. Iets wat niet veel gebeurt, maar wel goed kan helpen; het helpen van je klanten in hun keuze. Vooral voor impuls-aankopers is dit erg fijn. Zet bijvoorbeeld bij een product of menu ‘Veel andere mensen kochten X’ of licht het bestverkochte product uit.
– Laat weten dat je meedoet. Misschien is dit de eerste keer dat je een Valentijnsdag concept hebt. Het is dan ook belangrijk dat je het duidelijk communiceert. Vermeld het op je sociale media, website en in je horecazaak. Doe dit bijvoorbeeld met een foto met hartjes, waar je duidelijk ziet dat het om Valentijnsdag gaat.
– Verzin acties. Acties werken altijd goed en de kosten kun je laag houden. Je kan ervoor kiezen om te gaan adverteren op social media. Wat je ook kan doen is samenwerken met bijvoorbeeld een bloemist in de buurt en ‘gratis’ rozen bij de maaltijd of het menu aanbieden. Hiermee kan je een simpel gerecht omtoveren naar een Valentijns-gerecht.
– Pak het liefdevol in. Het is niet nodig om een heel apart menu te bedenken speciaal voor Valentijnsdag. Een leuke verpakking doet al wonderen. Schaf Valentijns inpakpapier, servetten of kaarsjes aan en doe alsof het menu speciaal voor Valentijn is bedoeld.
Download de app en lees binnenkort onze uitgebreide blog over omzet genereren met Valentijnsdag.
Laat je verder inspireren in de TIPPR app!