fbpx

Versnelde digitalisering in de horeca

Gerobotiseerde restaurants; Dat ze naar Europa komen is zeker, de vraag is alleen hoe snel. In China is het bijna normaal aan het worden. Een robot die jouw gerecht bereid en binnen een paar seconden jouw favoriete cocktail voor je neer zet. De verwachting is dat dit de komende jaren ook in Nederland gaat komen.

Onbewust en versterkt door COVID-19, heeft de digitalisering al een sterke versnelling gemaakt in de food industrie. Tijdens de lockdown zagen we de online aankopen al flink stijgen. Ook offline is het online-gebruik gegroeid. Gasten bestellen of reserveren online, bekijken het menu via een QR-code en betalen met hun telefoon. Het begin is er al, maar hoe gaat de toekomst er uitzien?

Dat is moeilijk te zeggen, als je het kan bedenken is het tegenwoordig ook vaak mogelijk. Ondanks dat velen vrezen voor verlies van banen, zitten er veel positieve kanten aan de digitalisering in de horeca. We zijn er nog niet aan gewend, dus niet iedereen ontvangt deze innovatie met open armen. Ondanks dat zal de digitale toekomst uiteindelijk een stuk gastvrijheid, efficiëntie en transparantie met zich meebrengen. Hoe?

Het is tegenwoordig al mogelijk om met slimme kassa’s allerlei data te verzamelen die interessante inzichten geven over jouw gasten. Inzichten over wat ze het meeste bestellen en hoeveel ze bestellen. Dit geeft je de kans om op basis van de behoeftes van jouw gasten, het menu aan te passen. Ook kun je je inkoop en productie afstemmen waardoor je minder voedsel weg moet gooien. In Korea zijn ze al wat verder met de gastvrijheid. Hier worden maaltijden bezorgd door robots. Woon je op de bovenste verdieping? Geen probleem, de robots kunnen ook met de lift.

Daarnaast worden recensies steeds serieuzer genomen. Gasten gaan af op de mening van vrienden of influencers en bepalen zo of ze naar jouw horecazaak komen. In de toekomst is het mogelijk om te achterhalen wat nou de échte gedachtes van jouw gasten zijn. Een algoritme dat op basis van de lichaamshouding en gezichtsherkenning een recensie voor je opstelt. Je moet het maar willen, het is in ieder geval wel eerlijk.

Kort samengevat: een wereld zonder online, is nergens meer te bekennen. We kunnen niet meer om de digitalisering heen. Laten we zo goed mogelijk de kansen benutten. De mens en machine zijn er om elkaar te versterken. Snellere service, meer beleving, daar worden alle gasten toch blij van? Een robot in je keuken zetten, dat hoeft niet gelijk. Begin bijvoorbeeld met slimme softwaretoepassingen.

Op de hoogte blijven van de digitale trends in de horeca? Download de TIPPR app!

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

https://social.tippr.nl/versnelde-digitalisering-in-de-horeca

Laatste artikelen

TOPPR van April:  Bilal – HighSide Burgers 

Zeven maanden geleden opende Paulos Dimitropoulos, HighSide Burgers in Alphen aan den Rijn. Een restaurant gericht op luxe hamburgers die bij mensen thuis worden...

Frisse Lente Salade

Rotterdamsche Oude Een klassieker op bijna iedere lunchkaart: de geitenkaassalade. Hoewel er veel varianten zijn, wordt er vaak toch gekozen voor een standaard recept.Wil jij...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg