fbpx

Versnelde digitalisering in de horeca

Gerobotiseerde restaurants; DatΒ ze naar Europa komen is zeker, de vraag is alleen hoe snel. In China is digitalisering bijna normaal aan het worden. Een robotΒ die jouw gerecht bereidΒ en binnen een paar seconden jouw favoriete cocktail voor je neer zet. De verwachting is dat dit de komende jaren ook in Nederland gaat komen.Β 

Dit artikel verder lezen in de app?



Onbewust en versterkt door COVID-19, heeft de digitalisering al een sterke versnelling gemaakt in de food industrie. Tijdens de lockdown zagen we de onlineΒ aankopenΒ al flink stijgen. Ook offline is het online-gebruik gegroeid. Gasten bestellen of reserveren online, bekijken het menu via een QR-code en betalen met hun telefoon.Β Het begin is er al, maar hoeΒ gaat de toekomst er uitzien?

Dat is moeilijk te zeggen, als je het kan bedenken is het tegenwoordig ook vaak mogelijk.  Ondanks dat velen vrezen voor verlies van banen, zitten er veel positieve kanten aan de digitalisering in de horeca. We zijn er nog niet aan gewend, dus niet iedereen ontvangt deze innovatie met open armen. Ondanks dat zal de digitale toekomst uiteindelijk een stuk gastvrijheid, efficiΓ«ntie en transparantie met zich meebrengen. Hoe?

Het is tegenwoordig al mogelijk omΒ metΒ slimme kassa’s allerlei dataΒ teΒ verzamelen die interessante inzichten geven over jouw gasten. Inzichten over wat ze het meeste bestellen en hoeveel ze bestellen. Dit geeft je de kans om op basis van de behoeftes van jouw gasten, het menu aan te passen. Ook kun je je inkoop en productie afstemmen waardoor jeΒ minder voedsel wegΒ moetΒ gooien. In Korea zijn ze al wat verder met de gastvrijheid. Hier worden maaltijden bezorgd door robots. Woon je op de bovenste verdieping? Geen probleem, de robots kunnenΒ ookΒ met de lift.

Daarnaast worden recensies steeds serieuzer genomen. Gasten gaan af op de mening van vrienden of influencers en bepalen zo of ze naar jouw horecazaak komen. In de toekomst is het mogelijk om te achterhalen wat nou de Γ©chte gedachtes van jouw gasten zijn. Een algoritme dat op basis van de lichaamshouding en gezichtsherkenning een recensie voor je opstelt. Je moet het maar willen, het is in ieder geval wel eerlijk.

Kort samengevat: een wereld zonder online, is nergens meer te bekennen. We kunnen niet meer om de digitalisering heen. Laten we zo goed mogelijk de kansen benutten.  De mens en machine zijn er om elkaar te versterken. Snellere service, meer beleving, daar worden alle gasten toch blij van? Een robot in je keuken zetten, dat hoeft niet gelijk. Begin bijvoorbeeld met slimme softwaretoepassingen.

Op de hoogte blijven van de digitale trends in de horeca? Download de TIPPR app!

Wil je meer weten? Download de TIPPR app om met ons mee te TIPPR’n

Nu je hier toch bent …

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR app!

Download de TIPPR app

Laatste artikelen

Tess van der Meer – Hotel Arsenaal DelftΒ 

De TOPPR van de maand mei is Tess van der Meer, cocktailbar medewerker bij Hotel Arsenaal Delft by Westcord. Tess van der Meer maakt...

Meer dan Champagne, de Grand Vintage Collection

Er is meer dan Champagne! De populariteit neemt onder Nederlanders stap voor stap toe. Waar het gemiddelde voorheen 1 glas per jaar was tijdens...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leegTerug naar de shop