Al heb je zo een prachtig concept neergezet, het eten is uitmuntend en alles is tot in de nopjes verzorgd. Je personeel maakt uiteindelijk tóch je zaak. Hebben gasten negatieve ervaringen met het personeel? Hoppa, je wordt linea recta aan de digitale schandpaal genageld. Hoe zorg je ervoor dat jouw personeel de normen en waarden van je zaak overneemt? We hebben vier tips voor je van de heer Muller, trainer van het Human Talent Group programma, waarin medewerkers en bedrijfsleiders ander gedrag aan wordt geleerd.
2. Geef het goede voorbeeld
Een van de beste quotes die geldt in bedrijfssferen geldt ook voor de horeca. ‘’Treat your employees the way you like them to treat your best customers’’. Het voorbeeld dat de baas, manager of bedrijfsleider geeft zegt alles over de sfeer binnen de zaak en daarmee de sfeer die de gasten ervaren. De verwachtingen die je van je personeel hebt moet je ook zelf waarmaken. Denk aan op tijd komen, een goede gastheer zijn, maar ook interesse tonen en contact leggen met de gasten. Je hebt waarschijnlijk nog duizend andere taken die op je liggen te wachten als bedrijfsleider, maar vergeet niet dat je ook met die taak nog altijd met de gasten in contact moet blijven, wil je een goede connectie creëren.
Bron: Misset Horeca