fbpx

Top 10 ergernissen binnen de horeca (deel 1)

Er zijn talloze dingen die mis kunnen gaan tijdens een avondje uit. Er is onderzoek gedaan naar de 10 grootste ergernissen binnen de horeca, lees hier de top 5 en in deel 2 over ergernissen de overige 5.

En op nummer 1… Vieze wc’s! Je gelooft het niet, maar een vieze wc is horeca-ergernis nummer 1. Gasten baseren het hygiënelevel van de zaak op de netheid van de wc’s. Dit is dus cruciaal! Zorg dus dat er minimaal twee keer per avond iemand de wc’s even kort checkt en schoonmaakt. Gegarandeerd terugkomende gasten!

Op nummer 2 staat: een rekening die niet klopt. Een rekening waar dingen opstaan die de gast niet heeft gehad, getuigd van onoplettendheid en wordt als heel ergerlijk ervaren. Zorg er altijd voor dat je de bon checkt voordat je hem op tafel legt en overleg eventueel met collega’s die de tafel ook hebben geholpen.

Te lang moeten wachten staat op nummer 3. Iets dat we allemaal kennen en dat soms onvermijdelijk is. Wachten tussen de gangen is op zich niet zo’n probleem, maar probeer, waar mogelijk, wel zo veel mogelijk te communiceren dat het langer duurt. Bijvoorbeeld omdat het vlees moeten rusten of er een miscommunicatie is geweest met de keuken. Als het écht te lang lijkt te duren, kun je altijd een drankje van het huis aanbieden.

Nummer 4 is vies bestek of vieze glazen. Dit ligt uiteraard ook bij de afwas, maar het is altijd aan de bediening om dit nogmaals te checken. Zorg dus altijd dat zowel glaswerk en bestek gepoleerd zijn (het liefst met een poleerdoek).

Op nummer 5 staat lauw of koud eten. Vanuit de horeca weten we dan dat het eten waarschijnlijk te lang op de pass heeft gestaan of niet voldoende warm is gemaakt. De gast heeft hier echter niets mee te maken. Ga nóóit in discussie met een klagende gast. Dit is een gemiste kans die ik heel vaak voorbij zie komen. Benoem dat je het vervelend vindt en dat je meteen voor een nieuw gerecht gaat zorgen. Blije gasten zijn terugkomende gasten!

Ben je benieuwd naar de overige 5 ergernissen? Druk in de tippr.app op het filter pictogram linksboven en toets in het zoekveld ERGERNISSEN in en druk op opslaan. Het artikel over de ergernissen verschijnt in je scherm.

Tekstcredit: F-words

https://social.tippr.nl/top-10-ergernissen-binnen-de-horeca-deel-1

Laatste artikelen

Een steuntje in de rug voor ondernemers

Buckaroo Horecaondernemers hebben met steeds hogere kosten te maken. In sommige gevallen zijn de kosten seizoensgebonden of verschillen ze per maand. Datzelfde kan gelden voor...

TOPPR van Augustus: Simon Daniël – Mr. Finch

TOPPR van de maand augustus, Simon Daniël, bartender bij het Utrechtse Mr. Finch.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg