Bezorgen speelt een grotere rol dan ooit voorheen. Maar hoe maak je het aan de buiten wereld voldoende bekend dat ze bij jou kunnen bestellen en hoe hou je de kosten laag?
Dit artikel verder lezen in de app?
Hoe laat je gasten weten dat je aan bezorgen doet?
- Zet een mailcampagne op waarin je dit bekend maakt naar je bestaande klanten – dit kan je maandelijks of tweewekelijks herhalen wanneer je menu veranderingen toevoegt of acties op bepaalde
- Maak gebruik van social media, post ook hier je dag- of week menu
- Werk met een pop up op je site. Wanneer een gast jouw site dan bezoekt krijgen ze een pop up melding met het bericht van die dag zoals bijvoorbeeld het populairste gerecht van bestellen afgelopen week of de actie voor die week. Nodig de lezer uit om bij jou te bestellen en het liefst via je eigen website zodat je geen commissie kosten moet betalen.
- Zet in je Google info jouw bestellink. Zo kunnen mensen snel en gemakkelijk naar jouw bestelsite doorgeleid worden.
- Via Instagram kan je nu ook stories van gerechten plaatsen en hier een knop inzetten met een directe link om dit gerecht te bestellen. Dit is momenteel wel enkel mogelijk wanneer je bereikbaar bent via Deliveroo en Ubereats.
1,5 meter horeca TIPPs – Bezorgen
Iedereen doet nu massaal aan bezorgen maar hoe doen we dit het beste? We hebben een aantal TIPPs voor je op een rijtje gezet:
TIPP 1. Laat je bezorgers niet in je restaurant komen en voorzie van contactloze bezorging.
TIPP 2. Maar laat je bestelling ook niet zomaar op de grond staan. Wij zagen een pizza keten al een extra (lege) doos meenemen zodat deze onderop gezet kon worden en dus de warme pizza niet op de koude grond werd gelegd.
TIPP 3. Als bestellen nieuw is voor jou, kan je er ook voor kiezen om eerst met afhaal te beginnen. Zo hoef je jezelf niet bloot te stellen aan de hoge commissie prijzen die derden vragen.
TIPP 4. Experimenteer eerst met een paar gerechten, kijk ook welke van je gerechten het best verplaatsbaar zijn.
TIPP 5. Wees creatief! Stel bijvoorbeeld dozen samen met de ingrediënten van de gast zijn favoriete maaltijd die ze dan zelf kunnen bereiden. Zo kun je deze dozen ook laten bestellen buiten piek uren.
Laat je gast betalen met Tikkie.
De hoogste kosten zit in de transactie marges via de bezorg platformen. Dit kan je ook slimmer zelf doen door de transactie zelf in de hand te houden. Stuur een Tikkie !
Verkoop je maaltijden via je website of social media, stuur een Tikkie en krijg direct betaald! Deel een Tikkie gemakkelijk via WhatsApp of via een DM op social media. Of laat consumenten aan de deur betalen door het scannen van een QR-code vanuit de Tikkie app.
Met een zakelijke ABN AMRO rekening kan je direct via Internet Bankieren Tikkie voor bedrijven aanvragen. Mailen kan ook naar: william.david.hill@nl.abnamro.com
Wil je meer weten? Download de TIPPR app om met ons mee te TIPPR’
Nu je hier toch bent …
Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?
Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier
Laat je verder inspireren in de TIPPR app!