fbpx

Feiten over het succes van Instagram voor je bedrijf (2)

Het sociale kanaal Instagram blijft maar groeien en zijn van grote invloed op de bekendheid van je (horeca)bedrijf. Als je als horeca professional nog niet veel aandacht besteed aan Instagram, ben je mogelijk niet helemaal bekend met de feiten achter het sociale netwerk. Vandaar dat we een aantal belangrijke feiten over Instagram voor je op een rij hebben gezet die naar ons idee bij kunnen dragen aan het succes van jouw bedrijf.

7. Merken zijn populair
Maar liefst 4 op de 5 Instagram gebruikers volgt minimaal één merk op Instagram. Onderzoek heeft uitgewezen dat het sociale netwerk steeds concurrerender wordt en dit merk je.

8. Beste postdagen en –tijden
Als je optimaal wilt presteren met je post op Instagram, dan moet je deze posten om 2 uur in de nacht of om 5 uur in de middag. Deze tijden werken het best op maandagen en donderdagen.

9. Locatietags
Posts die een locatietag bevatten krijgen aanzienlijk meer aandacht. De betrokkenheid bij deze posts ligt maar liefst 79 procent hoger dan bij posts zonder locatie.

10. Meer websitebezoeken voor bedrijven
Maar liefst 3 op de 4 Instagram gebruikers bezoekt de website van een bedrijf na het zien van een reclamepost op Instagram. Bedrijven die goed actief zijn op Instagram kunnen op de langere termijn dus veel meer websitebezoeken verwachten.

11. 100 miljoen Amerikanen in 2018
Kenners hebben voorspeld dat Instagram in 2018 de mijlpaal van 100 miljoen Amerikaanse gebruikers zal gaan bereiken.

12. Amerikaanse bedrijven zijn zeer actief
Van alle Amerikaanse bedrijven is 71 procent actief op Instagram voor het onder de aandacht brengen van hun merk, product en / of bedrijf. Dit was nog slechts 48 procent aan het begin van 2017. De verwachting is dat de 80 procent gepasseerd zal worden in 2018.

Bron: TTM Communicatie

https://social.tippr.nl/feiten-over-het-succes-van-instagram-voor-je-bedrijf-2

Laatste artikelen

Een steuntje in de rug voor ondernemers

Buckaroo Horecaondernemers hebben met steeds hogere kosten te maken. In sommige gevallen zijn de kosten seizoensgebonden of verschillen ze per maand. Datzelfde kan gelden voor...

TOPPR van Augustus: Simon Daniël – Mr. Finch

TOPPR van de maand augustus, Simon Daniël, bartender bij het Utrechtse Mr. Finch.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg