Het gebruik van kruiden uit het Midden-Oosten of Zuid-Amerika wordt steeds populairder en tegenwoordig zie je op bijna elke menukaart wel een gerecht met Za’atar, Ras el Hanout of Harissa. De meeste koks en bediening van deze tijd weten precies wat wat is, maar voor veel gasten zijn de nieuwe namen en gerechten vaak nog erg vaag. Het is natuurlijk van groot belang dat als gasten een vraag hebben over een kruid of gerecht je als bediening weet te vertellen wat het precies inhoudt. Soms kan dit wel een lange tijd duren, aangezien er veel nieuwe namen op een menu staan en er niet altijd evenveel tijd voor is om echt elk ingrediënt extreem uitgebreid uit te leggen. Het nieuwe restaurant Nacarat in Amsterdam kwam met een handige en effectieve oplossing, en serveert naast de menukaart ook een klein kaartje met uitleg over de verschillende producten. Zo kun je als gast er al achter komen wat veel van de menukaart inhoudt. Dit kan wat tijd schelen. Als er dan alsnog vragen zijn, dan is het natuurlijk van belang dat de service wel tijd maakt om extra uitleg te kunnen verschaffen.
Het gebruik van ingrediëntenkaartjes
https://social.tippr.nl/het-gebruik-van-ingredientenkaartjes
Laatste artikelen
Partner in warme dranken
TIPPR-team - 0
J.J.Darboven
J.J. Darboven Classics is het huismerk van J.J. Darboven, een merk dat staat voor hoogwaardige kwaliteit. Met meer dan 155 jaar ervaring in het koffiebranden, zorgen wij ervoor...
Duurzame Reiniging in de Horeca
TIPPR-team - 0
Ecolab - MAXX Synbiotic
Waarom duurzame reiniging in de Horeca? Ontdek de Kracht van SynbioticaAls horecaondernemer weet je hoe belangrijk schoonheid en hygiëne zijn. Maar...
Insight
Gratis naar de Horecava met TIPPR
Ervaar Het TOPPR-initiatief op de Horecava!Wil je als horecaondernemer of -medewerker gratis naar de Horecava 2025 én inspiratie opdoen om...
Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?
Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.