Wist jij dat rood de kleur is die het meest wordt onthouden? Het roept passie, kracht en energie op. Daarnaast is het binnen de horeca een extreem bruikbare kleur, aangezien rood ook honger oproept !
Binnen de horeca zijn er echter meerdere kleuren die van belang kunnen zijn. Zo wordt oranje geassocieerd met betaalbaarheid en staat paars voor luxe en rijkdom.
Daarnaast maakt een nuance in kleur ook verschil. Hoe lichter de kleur, hoe zachter het gevoel. Denk maar eens aan het verschil tussen goudgeel en knalgeel. Of tussen helderblauw en turquoise.
Stel jezelf dus een aantal vragen:
– Wie ben ik, waar sta ik voor en wat is mijn stijl?
– Wat wil ik uitstralen en wat bied ik mijn gasten?
– Wie is mijn lievelingsgast?
– Welke (kern)woorden horen er bij mijn gastenverblijf?
… En pas daar je logo op aan!
Tekstcredit: F-words
Bron: Muse Design Inc.