fbpx

Hoe voorkom je een No-Show reservering?

Het gebeurt steeds vaker: mensen reserveren een tafel in een restaurant en laten vervolgens verstek gaan. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) stelt dat zo’n 62 procent van de horecaondernemers het afgelopen jaar het aantal no-shows zag toenemen.

KHN schreef het probleem toen al toe aan het toenemende gebruik van online reserveringen omdat ze hiermee snel en anoniem reserveren. Gasten reserveren hiermee bij verschillende restaurants voor dezelfde avond.

Tips om no-shows te voorkomen:
– Vraag bij de reservering om te melden als het niet lukt om te komen. ,,Als je een ziek kind hebt en niet kunt komen, dan kan jouw tafel aan iemand anders worden gegeven.”
– In sommige restaurants krijgen klanten een boete als ze niet komen. Dit kan gedaan worden door een aanbetaling te laten doen via hun creditcard. Wie vervolgens niet komt opdagen, is dat bedrag kwijt.
– Wat ook gebeurt: gasten één of twee dagen van tevoren opbellen met de vraag of ze daadwerkelijk van plan zijn te komen eten.
– Bij groepen krijgen de boekers van tevoren te horen dat ze bij annulering een bepaald bedrag moeten betalen. ,,Een bioscoopkaartje of een theatervoorstelling betaal je ook vooraf”. ,,Ondernemers vinden het vaak niet zo gastvrij om zoiets in de annuleringsregels op te nemen, maar je houdt toch rekening met de inkoop en met het personeel dat je die dag nodig hebt.”
– In het geval van een annulering op de datum van de reservering (na 10:00 AM voor de lunch en na 15:00 PM voor het diner) of in het geval van een no-show wordt de no-show fee à €50,- per persoon aan u doorbelast.’
– Het kan ook een oplossing zijn om niet alle tafels in het reserveringssysteem te zetten, zodat je mensen die spontaan komen kunt verwelkomen. Een andere methode is juist meer tafels te boeken dan je hebt. Beetje link. Het is alleen een oplossing als het restaurant een bepaald patroon ziet bij de wegblijvers, aldus de branchevereniging.

Of restaurants het zich kunnen permitteren streng te zijn, hangt mede af van de populariteit en de status.

https://social.tippr.nl/hoe-voorkom-je-een-no-show-reservering

Laatste artikelen

Partner in warme dranken

J.J.Darboven J.J. Darboven Classics is het huismerk van J.J. Darboven, een merk dat staat voor hoogwaardige kwaliteit. Met meer dan 155 jaar ervaring in het koffiebranden, zorgen wij ervoor...

Duurzame Reiniging in de Horeca

Ecolab - MAXX Synbiotic Waarom duurzame reiniging in de Horeca? Ontdek de Kracht van SynbioticaAls horecaondernemer weet je hoe belangrijk schoonheid en hygiëne zijn. Maar...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg